//
کدخبر: ۹۵۸۲۸ //
رئیس دانشگاه خبرداد

لغو تحریم دانشگاه شریف در مذاکرات با اروپایی‌ها پیگیری می‌شود

رئیس دانشگاه شریف با اشاره به تحریم این دانشگاه در کنار برخی افراد و سازمان‌های دیگر از سوی نهادهای جهانی، گفت: این موضوع هم از سوی دانشگاه و هم از سوی وزارت امور خارجه به طور جدی پیگیری می‌شود و امیدوار هستیم در مذاکرات وزیر امور خارجه با اتحادیه اروپا در خصوص برجام، مساله دانشگاه ما نیز مطرح و این مشکل حل شود.

لغو تحریم دانشگاه شریف در مذاکرات با اروپایی‌ها پیگیری می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمود فتوحی در نشست خبری امروز که در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، به تبعات شرایط اخیر سیاسی کشور بر روابط بین‌المللی دانشگاه شریف اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است پنج دانشگاه و تعدادی از پژوهشگاه در کشور انتخاب شوند تا طی مدت زمانی مشخص جزو 100 دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند. دانشگاه شریف نیز یکی از این دانشگاه‌ها محسوب می‌شود که خوشبختانه در این راستا تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای خوبی هم در عرصه‌های بین‌المللی امضا شده است و در حال حاضر ارتباطات بین‌المللی خوبی شکل گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما موظف هستیم برای پویا ماندن دانشگاه فعالیت‌های بین‌المللی خود را گسترش داده و با دانشگاه‌های برتر جهانی ارتباطات مناسبی را شکل بدهیم اما طبیعتا مسائل سیاسی کشور نمی‌تواند بر روابط بین‌المللی ما بی تاثیر باشد، اما من تصور نمی‌کنم که این تاثیرات به آن اندازه‌ای که در جامعه شایع است بتواند در روابط ما و عرصه‌های جهانی مشکل‌آفرین باشد.

رئیس دانشگاه شریف همچنین تاکید کرد: خوشبختانه دانشگاه شریف بعد از برجام ارتباطات مناسبی با دانشگاه‌های اروپا شکل داده است و هیات‌های دانشگاه‌های اروپایی نیز حتی پس از اقدام رئیس جمهور آمریکا از دانشگاه شریف بازدید کردند و قراردادهای پژوهشی بین دانشگاه‌های خارجی افزایش پیدا کرده است، اما اتفاقات سیاسی می‌تواند مشکلاتی در عرصه نقل و انتقالات گرندهای بین‌المللی و انتقال پول و غیره ایجاد کند.

دکتر فتوحی تاکید کرد: روابط بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف حتی در دوران تحریم یعنی قبل از توافق برجام نیز ادامه داشته است و این اقدامات سیاسی نتوانسته اقدامات را در راستای بین‌المللی سازی متوقف کند.

وی همچنین از تحریم دانشگاه صنعتی شریف از دوران قبل از برجام تا امروز خبر داد و گفت: همانطور که برخی افراد و سازمان‌ها از سوی برخی نهادهای جهانی با تحریم مواجه شدند، دانشگاه شریف نیز در لیست تحریم قرار گرفت و ما به همراه وزارت امور خارجه همچنان در مذاکرات خود پیگیر رفع این موضوع هستیم و امیدوار هستم در مذاکرات دکتر ظریف وزیر خارجه با اتحادیه اروپا در خصوص موضوع برجام، تحریم دانشگاه شریف نیز رفع شود، اما به طور کلی تحریم‌ها، ارتباطات پولی را با مشکل مواجه می‌کند و برای رفع آن باید منتظر تحولات و تصمیمات سیاسی کشور باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان