//
کدخبر: ۹۲۰۳۳ //
مشاور وزیر آموزش و پرورش؛

کمبود معلم در دوره ابتدایی/خروجی دانشگاه فرهنگیان متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیست

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خروجی دانشگاه فرهنگیان متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیست گفت: آموزش و پرورش با کسری معلم به خصوص در دوره ابتدایی روبه روست.

کمبود معلم در دوره ابتدایی/خروجی دانشگاه فرهنگیان متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حسن قائدی‌ها، مشاور وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمبود معلم در سیستان وبلوچستان از طریق طرح خرید خدمت تامین شده است، افزود: «۳۵۰۰ معلم از این طریق در سیستان و بلوچستان جذب شده است.»

او همچنین اضافه کرد: «بیش از یک سوم مراکز آموزشی آموزش و پرورش کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و همه دستگاه ها باید در این زمینه فعال باشند.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: «کار کردن در شرایط سیستان و بلوچستان بسیار سخت است و استان در زمینه آموزش و پرورش نسبت به دیگر استان‌ها کمبود و کسری بیشتری دارد.»

قائدی ها افزود: «حق و حقوق معلم و دانش آموز در دل دیگر دستگاهها نهفته است. در بسیاری از کشورها اداره آموزش و پرورش، بر عهده دولت نیست. سهم اعتبارات آموزش و پرورش در پایان دولت اصلاحات ۱۴ درصد بود که در دولتهای نهم و دهم به ۹ درصد تقلیل پیدا کرد.تلاش شده است سقف اعتبارات به ۱۳ درصد برسد در حالی که در کل جهان ۲۵ درصد است.»

او خاطرنشان کرد: «اجرای سند تحول بنیادین و شروع تبدیل پنج پایه به شش پایه بدون آماده شدن زیرساخت ها بار سنگینی را به آموزش و پرورش وارد کرد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان