//
کدخبر: ۸۸۴۷۶ //

جریمه ۳۰ هزار تومانی برای تعقیب کنندگان آمبولانس‌ها

یکی از تخلفاتی که علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات، جنبه غیراخلاقی نیز در آن مستتر است، راه ندادن و یاحرکت و تعقیب خودرو‌های امدادی به ویژه آمبولانس در حین انجام ماموریت است.

 جریمه 30 هزار تومانی برای تعقیب کنندگان آمبولانس‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

در زمانی که مصدوم و یا بیماری داخل آمبولانس باشد، در واقع امدادگران در داخل آمبولانس تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند تا بیمار را در آن لحظات حساس به بیمارستان برسانند. در آن ثانیه‌های طلایی است که راننده آمبولانس از تمام ظرفیت‌ها و مهارت خود استفاده می‌کند تا آن مصدوم یا بیماری را که می‌تواند یکی از نزدیکان خود ما باشد، در کمترین زمان ممکن به بیمارستان برساند.

حال تصور کنید برخی رانندگان بی توجه به صدای آژیر و چراغ‌های گردان، مسیر را برای عبور آمبولانس باز نمی‌کنند و یا با سرعت و فاصله بسیار نزدیک پشت سر آمبولانس حرکت می‌کنند که با کوچکترین کاهش سرعتی از سوی آمبولانس (در حالی که خودروی پشت سری، کاملا در نقطه کور راننده قرار دارد) احتمال برخورد بسیار زیاد است و این زمانی است که آن لحظات طلایی تبدیل به لحظاتی تلخ و تاریک می‌شود.

از این رو است که قانونگذار برای پیشگیری از چنین حوادثی این رفتار را در رانندگی تخلف محسوب کرده و مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه را برای رانندگان تعقیب کننده خودرو‌های امدادی در نظر گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۴۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان