//
کدخبر: ۸۴۵۰۳ //

توصیه ترافیکی پلیس راه و راهور استان کرمانشاه در روز طبیعت

کرمانشاه- فرمانده پلیس راه و فرمانده پلیس راهور استان کرمانشاه برای هرچه بهتر گذراندن روز سیزده بدر یا طبیعت توصیه هایی به شهروندان کرمانشاهی داشته و بر رعایت و عمل به این توصیه تاکید کردند.

توصیه ترافیکی پلیس راه و راهور استان کرمانشاه در روز طبیعت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد حیدری  چند توصیه ترافیکی به شهروندان داشت و گفت:  شهروندان زمانهای رفت و برگشت خود را با اولویت صبر و حوصله در رانندگی و پرهیز ار عجله و شتاب تنظیم کنید.

وی با تاکید بر اینکه به اندازه ظرفیت خودروی خود سرنشین سوار کنید نه بیشتر، افزود: در انتخاب مسیر سفر، مسیرهای ایمن تر  را انتخاب کنید.

سرهنگ حیدری ادامه داد: در انتخاب محل اطراق رعایت فاصله ایمن از جاده ها و محل عبور خودروها را در نظر بگیرید و از توقف در پیچ ها، عرشه پل ها،  زیر ریزشگاه ها و دهانه تونل ها خودداری کنید.

وی گفت: سبزه خود را روی کاپوت یا صندوق خودرو قرار ندهند و آنرا روی جاده ها نیاندازید این کار هم برخلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است و هم زیبایی محیط زیست را  می کاهد.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه گفت: کودکان در زمان حرکت و توقفها تشخیص وقوع خطرات را ندارند، آنها را هرگز و  بویژه هنگام بازی کردن در حاشیه راهها یا خرید از دست فروشان حاشیه جاده، رها نکنید.

وی با بیان اینکه در روز طبیعت تراکم جاده ها زیاد می شود، رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی را بسیار مهم و حیاتی دانست.

سرهنگ حیدری تاکید و خاطرنشان کرد: از ارتکاب سبقت ممنوعه خودداری کنید و حتی لازم است از سبقت های مجاز ولی پرخطر نیز خودداری کنید.

وی افزود: روز سیزده بدر، روز سرعت غیر مجاز و ویراژ دادن نیست و در این روز به حرمت حیات خود و دیگران بیش از هر روز دیگری پایبند احتیاط و ایمنی باشید.

این مسئول ادامه داد: در صورت وقوع تصادفات خسارتی بلافاصله سرنشینان را از محل خطر دور کرده و به جای امنی ببرید و پس از آن اگر خودروهای خسارت دیده قابل جابجایی بودند بلا فاصله آنها را از مسیر سواره رو به حاشیه ببرید و اگر قابل جابجایی نبودند با نصب مثلث شبرنگ در فاصله ایمن هشدار لازم را به خودروهای دیگر منتقل کنید تا تصادفات بعدی رخ ندهد.

توصیه های ترافیکی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در روز طبیعت

 سرهنگ فضل الله شیری، فرمانده پلیس راهور استان کرمانشاه نیز توصیه هایی به شهروندان داشت و گفت: در انتخاب محل استقرار برای در کنار طبیعت بودن مخصوصا اگر کودکان و خردسالان  همراه دارید، دقت کنید که کنار خیابانها وبزرگراهها نباشد.

وی افزود: بزرگراههای شرقی و غربی  ایمن سازی لازم برای تردد عابران پیاده نشده است ودر حال حاضر  بیشترین کشته ها مربوط به این معابر است. لذا رعایت سرعت مجاز و مطمئنه  وتوجه به جلو مد نظر رانندگان باشد.

فرمانده پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: شهروندان سفرشان را برای بازگشت مدیریت  کنند، چرا که ورودی شهرها، تقاطع ها و میادین دارای ظرفیت محدود است و اگر بازگشت را به اوائل شب بیندازید، مطمئنا گرفتار ترافیک ورودی شهرها  خواهید شد.

سرهنگ شیری در پایان تاکید کرد: رانندگی یک امر فردی نبوده بلکه یک امر جمعی است، لذا با توقف ممنوعه باعث انسداد راه دیگران نشوید واز رها و پارک سلیقه ای خودرو پرهیز کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۵۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان