//
کدخبر: ۸۲۳۷۴ //

طرح نوروزی پلیس با ۲۵ هزار نیرو آغاز شد

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح نوروزی با فعالیت ۲۵ هزار نیروی پلیس گفت: از امروز در ۴۰۰ نقطه شهر تهران ایست و بازرسی را فعال خواهیم کرد تا امنیت شهروندان به طور کامل برقرار شود.

طرح نوروزی پلیس با ۲۵ هزار نیرو آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار حسن رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در رزمایش اقتدار نیروی انتظامی در تهران گفت: امروز طرح انتظامی امنیتی و ترافیکی در فرماندهی تهران بزرگ اغاز خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بالغ بر ۲۵ هزار نفر از نیرو‌های ما در تهران از روز گذشته طرح ویژه نوروزی را آغاز کرده‌اند که تا پانزده فروردین ادامه خواهد داشت.

 

سردار رحیمی گفت: ۱۷ هزار نفر از این تعداد وظایف ذاتی پلیس را در بخش‌های پلیس‌های تخصصی انجام می‌دهند و مابقی در مقابل ایستگاه‌ها و چادر‌های نوروزی فعالیت می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: ۳۱۳ چادر نوروزی داریم که با تدابیر اندیشیده شده مقرر شده تا به نظم بخشی و برقراری امنیت اقدام کنند.

 

رئیس پلیس پایتخت گفت: از امروز در ۴۰۰ نقطه شهر تهران ایست و بازرسی را فعال خواهیم کرد تا امنیت به طور کامل برقرار شود البته این ایست‌ها در شب‌ها فعال‌تر هستند.

 

وی درخصوص واحد‌های موتوری و گشتی گفت: ۸۵۰ واحد گشتی داریم و ۶۵۰ واحد گشت پیاده همچنین ۵ گروهان ویژه برای مواقع خاص در نظر گرفته‌ایم تا اگر اتفاق خاصی رخ داد بتوانند این نیرو‌های واکنش سریع اقدام لازم را داشته باشند.

 

سردار رحیمی به پیش‌بینی ۳۳ تیم ویژه برای کنترل و نظارت و هدایت بر این نیرو‌ها اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها وظیفه راهبری این نیرو‌ها را برعهده دارند.

 

وی درخصوص عملکرد پلیس تهران نیز گفت: ما در طول سال گذشته بیش از ۲۱ تن مواد مخدر کشف کردیم که ۱۵ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

 

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ۱۵ باند بزرگ مواد مخدر هم در این مدت کشف و منهدم شد که ۱۱ درصد افزایش داشته است.

 

فرمانده فاتب گفت: ۱۴ درصد افزایش معتادین متجاهر را داشتیم و طرح‌های پاکسازی و امنیت محله محور بیش از ۸۴۰ طرح را داشتیم.

 

سردار رحیمی گفت: سرقت‌های خشن ۲۳ درصد کاهش داشته است و زورگیری ۱۵ درصد افزایش داشته است.

 

وی ادامه داد: در سه ماهه پایانی سال هیچ موردی از سرقت مسلحانه نداشته‌ایم و افزایش ۳۸ درصدی حجم کشف قاچاق کالا را داشتیم.

 

رئیس پلیس پایتخت افزود:در تجمعات و آشوب‌های سه ماهه پایانی، پلیس سرافراز بیرون آمد و خونی از دماغ کسی نیامد و ما با اقتدار با این موضوع برخورد کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد:۷۰ درصد سرقت‌ها تا امروز کشف شده است و در برخورد با جرایم سایبری ۷۵ درصد آمار کشف داریم.

 

سردار رحیمی عنوان کرد: یگان ویژه مقتدر ما بیش از ۷۰ مسابقه را مدیریت کرده است آن‌هم بدون هیچ مشکلی همچنین صدر درصد جرایم جنایی کشف شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان