//
کدخبر: ۸۱۶۱۳ //

کدام اداره با آموزش و پرورش در رابطه با پرداخت مطالبات فرهنگیان همکاری نمی‌کند؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت مدارس از نظر تخصیص اعتبارات بغرنج است، گفت: خزانه با آموزش و پرورش در رابطه با پرداخت مطالبات فرهنگیان همکاری نمی‌کند.

کدام اداره با آموزش و پرورش در رابطه با پرداخت مطالبات فرهنگیان همکاری نمی‌کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نحوه محاسبه سرانه دانش‌آموزان، گفت: بانک اطلاعاتی دولت و وزارت آموزش و پرورش کاملا دقیق و به روز است و تعداد دانش‌آموزان را در تمام مدارس کشور به درستی در اختیار دارد.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس این اطلاعات می‌توان سرانه دانش‌آموزان را به صورت دقیق به مدارس پرداخت؛ مسئله‌ای که در اینجا مطرح است تخصیص نیافتن این سرانه است که برای مدارس مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

 

میرزاده با بیان اینکه وضعیت مدارس از نظر تخصیص اعتبارات بغرنج است، بیان کرد: خزانه با آموزش و پرورش در رابطه با پرداخت مطالبات فرهنگیان همکاری نمی‌کند و به همین دلیل به وزیر اقتصاد تذکر دادم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس مخارج بسیاری دارند این سرانه‌ها باید کامل و به موقع پرداخت شود تا هزینه‌های مربوط به برگزاری مراسمات، خرید کاغذ و... تامین شود؛ البته در بودجه سال 97 معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز و... اتفاق بسیار مهم و خوبی است.

 

میرزاده با بیان اینکه معافیت مدارس از پرداخت آب، برق و... می‌تواند کمک بزرگی به مدارس باشد، تاکید کرد: در صورتی که سرانه دانش‌آموزی پرداخت شود می‌توان این اعتبار را برای امور دیگر به کار برد.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورتی که کمک های مردمی نباشد مدارس امکان ادامه فعالیت ندارند، خاطرنشان کرد: در صورتی که به مدارس کمک مردمی نشود از مهر ماه تمام مدارس تعطیل می‌شوند؛ آموزش و پرورش با اعتبارات خود فقط می‌تواند حقوق معلمان را پرداخت کند البته همان‌طور که می‌دانیم این مطالبات نیز به صورت کامل پرداخت نمی‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان