//
کدخبر: ۸۰۶۴۸ //

۷ رکورد جهانی اورژانس ایران

سرپرست سازمان اورژانس کشور با تشریح هفت رکورد جهانی اورژانس ایران از نظر کمبود و محرومیت یک نوع خدمت مهم اورژانس هوایی برای ایرانی‌ها ابراز تأسف کرد.

۷ رکورد جهانی اورژانس ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

پیرحسین کولیوند در پاسخ و پرسش درباره خدمات اورژانس کشور به ضرب و شتم نیرو‌های اورژانس در ماموریت هایشان پرداخت و اظهار داشت: همچنین آیین نامه‌ای با بنیاد شهید در حال تهیه هستیم تا در زمان فوت تکنسین فوریت‌های پزشکی این عزیزان شهید منصوب شوند و برای سال ۹۷ این کار را به جد پیگیری خواهیم کرد.

 

کولیوند درباره زمان رسیدن آمبولانس افزود: این زمان در شهر‌های کوچک ۸ دقیقه است، در کلانشهر‌ها ۱۴ تا ۱۵ دقیقه است، البته این زمان در تهران بیشتر بود که با به کارگیری موتولانس‌ها این زمان کاهش یافت.

 

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه آمبولانس‌ها به نوار قلب و صدا مجهز هستند تا این اطلاعات به مراکز بیمارستانی انتقال یابند، ادامه داد: هم اکنون اورژانس کشور ۳۴ بالگرد دارد و دو بالگرد نیز به صورت امانی تحویل گرفته است، همچنین ۶ فروند اورژانس هوایی توسط وزارت بهداشت خریداری شده است که تحویل داده خواهد شد.

 

وی با ابراز تاسف از مجهز نبودن بالگرد‌ها به امکانات دید درشب گفت: ما طرح خودمان را در این زمینه ارائه کردیم، ولی بودجه لازم را تخصیص ندادند و هم اکنون ایرانی‌ها از خدمت بالگرد‌های دید در شب محروم هستند.

 

سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره هفت رکورد جهانی اورژانس ایران تصریح کرد: با سازمانی شدن اورژانس، هفت رکورد جهانی را در زلزله کرمانشاه ثبت کردیم از جمله انتقال مصدومان زلزله کرمانشاه که هر ۵ دقیقه یک بالگرد مجروحان را انتقال می‌دادند، همچنین ۶ بیمارستان صحرایی کمتر از ۱۲ ساعت برپا شد و حتی جراحی دست و مغز انجام داده شد.

 

کولیوند ادامه داد: همچنین یک قلم دارو در زلزله کرمانشاه دچار کمبود نشدیم، زیرا از قبل برای اربعین دارو دپو کرده بودیم، همچنین یک قطره خون با این حجم تلفات زلزله کرمانشاه دچار کمبود نشدیم، همچنین یک هزار و نهصد و هشتاد جراحی در کمترین زمان صورت پذیرفت.

 

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه در زمان ۲۴ ساعت پایداری بهداشت و درمان را اعلام کردیم، خاطرنشان کرد: همچنین یک مورد بیماری واگیردار نیز تاکنون در این منطقه گزارش نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان