//
کدخبر: ۷۸۹۷۹ //
رئیس شورای استان تهران:

توسعه استان تهران با رفع تبعیض میسر می‌شود

رئیس شورای استان تهران گفت: رفع مسائلی مانند مشکلات حمل و نقل، حریم، جلب مشارکت مردم برای رفع محرومیت‌ها و اشتغال در استان تهران با اعتمادسازی نزد مردم میسر است.

توسعه استان تهران با رفع تبعیض میسر می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 الهام فخاری در اولین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران افزود: نخستین همایش شورایی توسعه پایداری استان تهران را در شرایطی آغاز می‌کنیم که بیش از همیشه برای همکاری‌ها، هماهنگی‌ها و تدابیر مشترک برای بازآفرینی و توسعه همه جانبه پایدار امیدوار هستیم.

 

وی افزود: استان تهران از نظر بسیاری از شاخص‌های توسعه پایدار استانی نابرخوردار و با سرانه‌های پایین ارزیابی می‌شود. در حالی که انتظار عمومی برای دستیابی به فرصت‌ها و سرمایه‌ها از پایتخت بیش از شهرها و از استان تهران بیش از استان‌های دیگر است.

 

فخاری با اشاره به تجربه‌ کشورهای دیگر (کشورهای منطقه و اسلامی)، تاکید کرد: توسعه پایدار در یک طرح‌واره کل‌نگر و از طریق مدل همکاری سیستمی بین دستگاه‌ها و نهادها امکان‌پذیر است و همکاری سیستمی برای از بین‌ بردن کمبودها و تحقق توسعه پایدار از طریق سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اقدام مجمع نمایندگان استان، استانداری (عالی‌ترین سطح دولت در سطح استان) و شوراهای شهر و روستا تدارک دیده شود.

 

رئیس شورای استان تهران بیان داشت: باید هم‌افزایی و سیاستگذاری هماهنگ میان شوراها و شهرداری‌های استان تهران وجود داشته باشد؛ به طوری که برنامه توسعه‌ای عادلانه و تبعیض‌زدا در مقیاس استان تدوین شود و نهاد قانون‌گذار و نظام اجرایی کشور پشتیبان این حرکت باشد. در این صورت امیدهای تازه و پیشرفت و بهبودهای نویی رخ‌ خواهد داد. توسعه استان تهران با رفع تبعیض میسر می‌شود.

 

فخاری با اشاره به این که امروزه استان تهران نیازمند حل مسائلی مانند حمل و نقل، حریم، جلب مشارکت مردم برای رفع محرومیت‌ها و اشتغال است، گفت: رفع این مسائل میسر نیست مگر با اعتمادسازی نزد مردم. بهترین نهاد آن طبق قانون اساسی و فرمایشات بزرگان، شوراها و مجلس شورای اسلامی هستند. شوراها می‌توانند صدای بخش‌هایی از استان که رنج‌های تبعیض و محرومیت را بازگو می‌کنند و به طور عادی در هیاهوی پایتخت به دشواری شنیده می‌شوند را رساتر و موثرتر برسانند.

 

وی افزود: امروز را فرصتی تلقی می‌کنیم که مقدمات پیگیری ۱۲ محور سیاستی را برای توسعه متوازن استان بیش از پیش فراهم کنیم. مواردی از جمله مدارس، اشتغال روستایی، الگوی مدیریت بهینه آب، ساماندهی کارگران روزمزد، بهبود سلامت اجتماعی و روش نوآوری اجتماعی برای توسعه روستاها را در دستور کار قرار دهیم و مواردی از جمله جلب سرمایه‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی را با هماهنگی و هم‌اندیشی یکدیگر پیش بریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۹۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان