//
کدخبر: ۷۸۷۸۰ //
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تشریح کرد؛

اقدامات حمایتی دانشگاه امیرکبیر برای کارورزی و کاریابی دانشجویان

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر از ایجاد زیرساخت‌هایی برای حضور دانشجویان در بخش‌های صنعتی و کاریابی آنها خبر داد.

اقدامات حمایتی دانشگاه امیرکبیر برای کارورزی و کاریابی دانشجویان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مالک نادری امروز در پنجاه‌ویکمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و آموزش عالی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها محل توسعه و بست علم است، اظهار کرد: براین اساس اگر بتوانیم دانشگاه‌ها را در دوره کارآموزی و کارورزی ارتقا دهیم، می‌توانیم گام‌های موثری برای اشتغالزایی تحصیلکردگان دانشگاهی برداریم.

 

وی از اجرای طرحی موسوم به طرح «کارآوی» در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این طرح که از سال 95 اجرایی شده است، علاوه بر توسعه کارآموزی اقدام به توسعه دوره‌های کارورزی نیز شده است.

 

نادری با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه همصدا اقدام به برنامه‌ریزی برای کارورزی و کارآموزی دانشجویان شده است، اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه دانشجویان برای شرکت در دوره‌های کارورزی در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند و براساس درخواست‌های بخش‌های صنعتی در حوزه صنعت وارد می‌شوند.

 

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: در این سامانه امکان نمره‌دهی مشاوران صنعتی به دانشجویانی که در حوزه‌های صنعتی وارد شده‌اند، در نظر گرفته شده است.

 

به گفته وی، فرآیند چاپ گزارش کارآموزی دانشجویان در حوزه‌های صنعتی اخذ شده است، ولی دانشجویان موظف هستند گزارش کاری خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

 

نادری از ایجاد زیرساختی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در قالب کارورزی برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: بر این اساس دانشجویان از ترم پنجم تحصیل خود به سفارش بخش‌های صنعتی می‌توانند هفته‌ای یک روز در بخش‌های صنعتی حضور یابند و پروژه‌های تحقیقاتی را نیز با صنعت اجرایی کنند.

 

به گفته وی، این طرح با حوزه آی‌تی و آی‌اوتی آغاز شده است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر همچنین از ایجاد زمینه‌هایی برای کاریابی دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه خبر داد و گفت: فعالیت سامانه کاریابی این دانشگاه از سال 95 سرعت بیشتری یافت.

 

به گفته نادری، شرکت‌ها و بخش‌های صنعتی می‌توانند از طریق سامانه کاریابی نیروهای درخواستی خود را اعلام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۷۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان