//
کدخبر: ۷۸۵۹۹ //

خبری خوب برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

توافقنامه‌های همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و برخی مراکز علمی، دانشگاهی و بیمارستانی فرانسه برای انتقال تجربه در مدیریت بیمارستانی، اجرای پروژه دیپلم مشترک اورژانس و توسعه تبادل دانشجو و محقق به امضا رسید.

خبری خوب برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر محمد آقاجانی به همراه معاونان آموزشی، بین‌الملل و تحقیقات و فناوری این دانشگاه از مراکز علمی، دانشگاهی و بیمارستانی پاریس بازدید کرد و در جریان این سفر تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز درمانی و بیمارستانی فرانسه به امضا رسید.

 

در نخستین گام از این بازدیدها که با همکاری اتاق همکاری‌های علمی- پزشکی ایران و فرانسه صورت گرفت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه «رنه دکارت» پاریس در زمینه انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، برنامه‌های آموزشی مشترک، جابجایی اعضای هیأت علمی و جابجایی دانشجو تفاهمنامه همکاری امضا کردند. آقاجانی در جلسه‌ای که با حضور رئیس دانشگاه رنه دکارت برگزار شد، اطلاعات جامعی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان‌های تابعه و دانشکده‌های تحت پوشش را به همتای فرانسوی خود ارائه کرد. در ادامه این دیدار توانمندی‌های پژوهشی دانشگاه، تبادلات علمی در حیطه مسائل آموزشی و همچنین موضوع ماموریت‌ها و فعالیت‌های اتاق همکاری‌های علمی پزشکی دانشگاهی ایران و فرانسه توسط معاونان دانشگاه ارائه شد.

 

پروژه دیپلم مشترک اورژانس بین دو دانشگاه رنه دکارت و علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله مواردی بود که در این دیدار مطرح شد و دو طرف ضمن معرفی کوریکولوم‌های آموزشی رشته تخصصی اورژانس، نسبت به برگزاری دوره مشترک ایران و فرانسه جهت تربیت نیروهای متخصص رشته اورژانس به توافق اولیه رسیدند.

 

مسئولان دانشگاه همچنین از مرکز آموزشی مهارتی بالینی «ilumens» بازدید کردند. این مرکز با سرمایه‌گذاری بالغ بر پنج میلیون یورو احداث شده و با آموزش ۷هزار دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی مانند قلب، گوارش، ارولوژی، زنان و زایمان و... به صورت سیمولاتور به عنوان یکی از مراکز جامع آموزشی پیشرفته در دنیا با استفاده از تکنولوژی سیمولاتور شناخته می‌شود.

 

در ادامه این رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هیأت همراه، از انستیتو کوشن پاریس نیز بازدید کردند و در جلسه‌ای با پروفسور «پیر اولیویه کورو» -رئیس این مرکز- ملاقات داشتند. در این جلسه  ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دو طرف معرفی شد. علاوه بر آن توافق اولیه برای جابجایی دانشجویان PhD، محققین بالینی و اساتید صورت گرفت. انستیتو کوشن در فضایی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع احداث و ۶۵۰ محقق در قالب ۳۸ تیم تحقیقاتی در آن فعالیت می‌کنند. این مرکز یکی از توانمندترین مراکز تحقیقاتی فرانسه در علوم پزشکی است و در زمینه‌های سرطان، ایدز و اندوکرینولوژی، ایمونولوژی و پروتئومیکس از مراکز معتبر اروپایی به شمار می‌رود. بازدید از آزمایشگاه‌های متمرکز و سیسیتم پنومتریک انستیتوکوشن از دیگر بخش‌های حضور در این انستیتو بود.

 

 مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از گروه بیمارستانی «آسیستانس پوبلیک» دیدار کردند و در مورد مسائل مربوط به مدیریت بیمارستانی و فعالیت پزشکان و اساتید بالینی، تخت‌های بیمارستانی، تعداد پرستاران و کادر درمانی تبادل اطلاعات کردند.

 

ملاقات رسمی با «مارتن هیرش»؛ وزیر سابق بهداشت فرانسه و رئیس فعلی گروه بیمارستانی «آسیستانس پوبلیک»  بخش دیگری از برنامه این سفر بود. در این ملاقات در خصوص موضوع مدیریت مجموعه‌های بیمارستانی و تامین بودجه بحث و تبادل نظر و مقرر شد دوره‌های مدیریت بیمارستانی توسط  گروه بیمارستانی آسیستانس پوبلیک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شود. در ادامه همچنین از مرکز چک آپ بیمارستان «نکر»، «خانه سولن» -مرکز نوبالغین و نوجوانان-، ساختمان جدید «پورتال رویال»   - مرکز مادر و کودک و واحد نوزادان-  و سرویس «رانیماسیو» و سیستم اورژانس بیمارستان کوشن بازدید شد.

 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  و هیأت همراه در دیداری که به دعوت سفیر ایران در فرانسه صورت گرفت، ضمن تشریح ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین تعامل صورت گرفته با مراکز دانشگاهی و بیمارستانی فرانسه اظهار امیدواری کرد که با همیاری سفارت ایران در فرانسه ارتباطات شکل گرفته تقویت شود و شاهد ارتقای سلامت و کیفیت خدمات درمانی در کشور باشیم. ابوالقاسم دلفی - سفیر ایران در فرانسه نیز آمادگی خود را برای پیشبرد اهداف مورد نظر اعلام و بر نقش اثرگذار ارتباطات علمی و دانشگاهی ایران و فرانسه تاکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۵۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان