//
کدخبر: ۷۲۹۴۲ //

۲۲استان تحت تاثیر برف و کولاک/ امدادرسانی به ۶۴ هزار نفر

رئیس سازمان امداد و نجات، آخرین وضعیت امدادرسانی به هموطنان گرفتار برف و کولاک را تشریح کرد.

۲۲استان تحت تاثیر برف و کولاک/ امدادرسانی به ۶۴ هزار نفر
به گزارش فرتاک نیوز،

 مرتضی سلیمی در تشریح عملیات نیروهای امداد و نجات در مناطق برفی کشور، گفت: در چند روز گذشته ۲۲ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، قم، همدان و مرکزی، تحت تاثیر برف و کولاک بوده اند.

 

وی با اعلام اینکه مناطق در حال امدادرسانی شامل ٢٠٩ محور، شهر و روستا بوده است، گفت: تا صبح سه شنبه به ۶۴ هزار و ۵۴۰ نفر از هموطنان در این مناطق امدادرسانی شده است. ضمن اینکه ۲۲ هزار و ۹۹۵ نفر اسکان اضطراری یافته اند.

 

سلیمی از انتقال ۶۸ نفر به مراکز درمانی خبر داد و افزود: ۱۶۴ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده اند.

 

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات، عملیات رهاسازی برای ۲۶۸۱ دستگاه خودرو انجام شده است.

 

وی از حضور ۳۱۸۸ نفر در قالب ۷۶۵ تیم امدادی در این ماموریت ها خبر داد و افزود: توزیع ٣٦٢٠٠ تخته پتو، ٣٢٥٠٠ بطری آب بسته بندی، ٢٢٠٢٠ قوطی انواع کنسروجات و همچنین نان و خرما، از جمله کمک های امدادی به هموطنان گرفتار برف و کولاک در این مناطق بوده است.

 

سلیمی از وجود سه فروند بالگرد برای انجام ۱۰ عملیات پروازی در این مناطق خبر داد و گفت: امدادرسانی در ١٠ استان آذربایجان شرقی ،البرز،تهران، سمنان،قزوین،گلستان،گیلان،لرستان،مازندران و قم، ادامه دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۹۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان