//
کدخبر: ۷۲۸۴۳ //

آب و هوا /دمای هوای کشور از سه‌شنبه افزایش می‌یابد

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواسط روز سه‌شنبه روند افزایش دما ایجاد می‌شود، گفت: طی ساعات آتی معابر شهری و جاده‌های نیمه شمالی کشور به دلیل کاهش دما یخ می‌زند و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در نقاط کوهستانی وجود دارد.

 آب و هوا /دمای هوای کشور از سه‌شنبه افزایش می‌یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد:‌ سامانه بارشی که در روزهای گذشته بخش‌های عمده‌ای از نیمه شمالی و سایر نقاط را تحت تاثیر قرار داده است امروز در استانهای شمال شرقی کشور به فعالیت می‌پردازد.

 

وی ادامه داد: بارش‌های برف و باران امروز به‌صورت پراکنده در استانهای شمال شرقی و سواحل خزر به‌وقوع می‌پیوندد و به‌تدریج نیز این بارش‌ها از اواخر وقت پایان می‌یابد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز و در ساعات آتی کاهش محسوس دما بخش‌های عمده‌ای از نیمه شرقی را در برمی‌گیرد.

 

به گفته وظیفه، این کاهش محسوس دما که در روزهای گذشته اکثر نقاط کشور را در برگرفته است رفته‌رفته، جای خود را به افزایش دما می‌دهد و از اواسط روز سه‌شنبه روند افزایش دما ایجاد می‌شود.

 

وی به عبور موج ضعیف بارشی در 24 ساعت آینده اشاره کرد و گفت: عصر روز سه‌شنبه موج ضعیف بارشی از کشور عبور می‌‌کند که پیامد آن بارش خفیف باران و برف در ارتفاعات زاگرس شمالی، زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور است که احتمال بارش پراکنده در استان تهران نیز دور از انتظار نیست.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز چهارشنبه غالب نقاط کشور جوی پایدار و آسمانی صاف خواهند داشت و تنها وزش باد شدید در شمال شرق به‌وقوع می‌پیوندد.

 

وظیفه تاکید کرد: طی امروز و فردا دمای هوای اکثر مناطق نیمه شمالی کشور به زیر صفر درجه می‌رسد که یخ‌زدگی معابر شهری و جاده‌ها به وقوع می‌پیوندد و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در نقاط کوهستانی وجود دارد.

 

وی ورزقان در آذربایجان غربی با 30 درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور و راسک در سیستان و بلوچستان با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران عصر امروز به دو درجه زیر صفر رسید و روند افزایشی دما از فردا رفته رفته به وقوع می‌پیوندد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان