//
کدخبر: ۶۲۵۳۹ //
کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد

کاهش دمای ۸ درجه‌ای در نیمه شمالی کشور/افزایش آلاینده‌ها در کلانشهرها

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود جریانات سرد شمالی به کشور گفت: نیمه شمالی کشور تا روز دوشنبه با کاهش ۲ تا ۸ درجه‌ای دما مواجه خواهد شد.

کاهش دمای ۸ درجه‌ای در نیمه شمالی کشور/افزایش آلاینده‌ها در کلانشهرها
به گزارش فرتاک نیوز،

امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات سرد شمالی و عبور موج بارشی از کشور باعث شده تا بخشهایی از نیمه شمالی امروز و 48 ساعت آینده با بارشهای بران، برف و کاهش دما مواجه شوند.

 

وی ادامه داد: امروز بارشها در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی ، شمال خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، زنجان و اردبیل خواهد بود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در نقاط کوهستانی نیمه شمالی کشور به شکل برف خواهد بود و مسافران باید به کاهش دید و لغزنده بودن جاده‌ها دقت داشته باشند.

 

نقشینه افزود:  طی روز شنبه نیز بارش پراکنده در گیلان ، مازندران و شمال خراسان رضوی و روز یکشنبه بارش پراکنده در گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: طی امروز تا روز دوشنبه کاهش دمای 2 تا 8 درجه‌ای در نیمه شمالی کشور به ویژه در شمال شرق و شرق کشور رخ خواهد داد؛ در نیمه شرقی کشور نییز شاهد وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: امروز خلیج فارس و دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود؛ روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز دریای عمان و روز دوشنبه شرق خلیج فارس مجددا مواج است.

 

نقشینه با بیان اینکه کاهش دما و سکون هوا باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد، گفت: طی سه روز اینده شهرهای صنعتی و به‌ویژه تهران با کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهد شد.

 

وی درباره وضعیت جوی مناطق زلزله‌زده کرمان نیز اظهار کرد: دمای هوا در این استان از بعد از ظهر امروز تا روز دوشنبه بین 4 تا 7 درجه کاهش می‌یابد و طی این مدت در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۵۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان