//
کدخبر: ۷۲۷۷۲ //
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

رشد ۲۰ درصدی حق بیمه ها در ۹ ماهه امسال

رئیس کل بیمه مرکزی از رشد 20 درصدی حق بیمه در 9 ماهه امسال خبر داد و در عین حال گفت: میزان پرداخت خسارت در همین مدت رشد 23 درصدی را تجربه کرده است.

رشد 20 درصدی حق بیمه ها در 9 ماهه امسال
به گزارش فرتاک نیوز،

 «عبدالناصر همتی» روز دوشنبه در نشست خبری با تشریح دستاوردهای صنعت بیمه در سال جاری و به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: صنعت بیمه با سرعت و استقبال خوبی که مردم از این صنعت پیدا کرده اند، رشد مناسب و دائم خود را ادامه می دهد.

 

وی افزود: در 9 ماهه امسال شاهد رشد 20 درصدی حق بیمه ها بودیم اما رشد خسارت های پرداختی 23 درصد رشد یافته است.

 

همتی یادآور شد: خسارت پرداختی ما 145هزار میلیارد ریال بوده است که اگر خسارت های معوقه نیز اضافه شود، رقم آن افزایش می یابد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین اعلام کرد که در این مدت، 42 میلیون و 700 هزار بیمه نامه صادر شده است.

 

وی گفت: ضریب نفوذ صنعت بیمه کشور به 2.2 درصد در پایان سال 95 رسیده بود که با توجه به رشد20 درصدی صنعت بیمه انتظار می رود نفوذ بیمه در کشور افزایش بیشتری یابد.

 

همتی افزود: در 9 ماهه امسال 70 درصد بیمه نامه ها در شخص ثالث، درمان و بیمه زندگی صادر شده است.

 

وی یادآور شد: در یک سال گذشته حوادث تلخی در کشور رخ داد اما صنعت بیمه در آنها سربلند بود و می توان به عملکرد صنعت بیمه به حادثه پلاسکو، قطار سمنان، معدن یورت و زلزله کرمانشاه اشاره کرد.

 

همتی اظهار داشت: در زلزله اخیر، صنعت بیمه تاکنون 80 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده اما برآورد ما از تعهدات صنعت بیمه 170 میلییارد تومان است که با تکمیل پرونده ها به بیمه گذاران پرداخت می شود.

 

رئیس کل بیمه مرکزی درباره بیمه زندگی نیز گفت که در 2 سال گذشته70 درصد بیمه های عمر در کشور رشد کرده است.

 

وی یادآور شد: از سال 91 به بعد بیمه های عمر از سهم 7.8 درصدی در پرتفوی صنعت بیمه (مجموع تعهدات بیمه ای یا بیمه نامه های معتبر یک شرکت بیمه در تمام رشته ها یا یک رشته معین از فعالیت های بیمه ای) به 13.8 درصد ارتقا یافته است.

 

همتی افزود: سال 95 حدود 2.5 میلیون نفر بیمه عمر جدید خریداری کردند و از کل جمعیت ایران 14.5 میلیون نفر دارای بیمه عمر هستند.

 

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در سایر کشورها سهم بیمه عمر از پرتفوی بیمه حدود50 درصد است، افزود: باید تلاش کنیم در ایران نیز این سهم افزایش یابد.

 

همتی تصویب آیین نامه های قانون جدید بیمه شخص ثالث را از مهمترین برنامه های بیمه مرکزی اعلام کرد و گفت: امیدواریم نیروی انتظامی از 26 بهمن، سامانه تخلفات رانندگی را در اختیار بیمه قرار دهد تا آن را در صدور بیمه نامه ها اعمال کنیم زیرا طبق قانون بیمه نامه رانندگان پرخطر بیشتر از دیگران است.

 

وی رعایت حقوق سهامداران و بیمه گذاران در صنعت بیمه را مورد تاکید قرار داد و گفت: اساسنامه حاکمیت شرکتی پس از تایید بورس، به شرکت های بیمه ابلاغ می شود.

 

همتی به تکمیل سامانه سنهاب برای نظارت الکترونیکی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: بسیاری از تخلفات را می توان از این طریق کنترل و کشف کرد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی مدیریت ریسک در صنعت بیمه را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوادث اخیر دیدید که مدیریت ریسک بسیار پایین بود و مدیریت ریسک مورد توجه بیمه گذاران و بیمه گران نیست.

 

وی افزود: در چند روز آینده، اعطای جایزه به واحدهای صنعتی که به مقوله امنیت و پیشگیری توجه کافی داشته اند، از سر گرفته می شود.

 

او ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رفع ابهامات شورای نگهبان در دولت مورد توجه قرار گرفت که قرار است پس از تعیین تکلیف این موارد از سوی نمایندگان منتخب هیات دولت، بار دیگر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۷۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان