//
کدخبر: ۷۲۶۱۷ //

مدل اساسنامه جدید شرکت های بیمه ابلاغ می شود

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: مدل جدید اساسنامه شرکت های بیمه که بر اساس مقررات و آیین نامه حاکمیت شرکتی تدوین و به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است، هفته آینده ابلاغ می شود.

 مدل اساسنامه جدید شرکت های بیمه  ابلاغ می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

«عبدالناصر همتی» روز یکشنبه در آیین بزرگداشت پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران اظهار داشت: با اساسنامه جدید، حقوق سهامداران جزء و بیمه‌گذاران از طریق بیمه‌های حاکمیتی شرکتی تامین خواهد شد.

 

وی همچنین گفت: با وجود فعالیت بازار سرمایه و صنعت بیمه در کشور هنوز بخش قابل توجهی از تامین مالی اقتصاد کشور بر عهده باز پول است.

 

وی با انتقاد از عملکرد نامناسب بازارهای مالی کشور طی دهه های گذشته اظهار داشت: حل مشکل بازارهای مالی از اهداف دولت تدبیر و امید بوده که اگرچه اقدام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

 

همتی با ابراز امیدواری اینکه بازار سرمایه بتواند به تدریج نقش کلیدی خود را از توسعه صنعت مالی کشور ایفا کند، اطمینان داد که صنعت بیمه می‌تواند واسطه خوبی بین بازار سرمایه و بازار پول باشد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی مشکل صنعت بیمه در ایران را توسعه نیافتگی بیمه های عمر عنوان کرد و گفت: این مشکل خود ناشی از شرایط اقتصادی و تمرکز سرمایه‌ها روی دارایی‌های غیرمولد و همین‌طور ناکارآمدی سیستم بانکی بوده است.

 

وی با یادآوری تاکید برنامه ششم برای توسعه بیمه عمر در کشور، از رشد 40 درصدی بیمه عمر در یکسال اخیر در کشور خبر داد و افزود: به نظر می رسد بیمه های عمر مبتنی بر سهام از جمله راهکارهای توسعه صنعت بیمه و نیز بازار سرمایه باشد.

 

همتی توضیح داد که در بسیاری از کشورهای جهان، شرکت های بیمه برای پوشش ریسک هایی که از ناحیه بیمه گذاران متقبل می شوند، به انتشار اوراق بهادار بیمه روی می آورند و از این رو می توان با انتشار اوراق بهادار مبتنی بر بیمه‌های حوادث، منابع مالی مناسبی از طریق بازار سرمایه جذب کرد.

 

وی همچنین از نهایی شدن مقررات راه‌اندازی دستورالعمل صندوق سرمایه‌گذاری بیمه حوادث خبر داد و گفت: با تاسیس این صندوق، نقش مردم، دولت و صنعت بیمه به طور بارزی باعث خواهد شد تا صندوق‌های بیمه به بازار سرمایه متصل و به این ترتیب ریسک بیمه‌ها به سرمایه‌گذاران صندوق‌ها منتقل شود.

 

رئیس شورای عالی بیمه همچنین خواستار بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) با همکاری سازمان حسابرسی، سازمان بورس و بیمه مرکزی شد تا از این طریق شفافیت مالی شرکت های بورسی بیش از پیش افزایش یابد.

 

وی سهم سرمایه گذاری شرکت های بیمه در بازار سرمایه ایران را کمتر از 20 درصد از حجم سرمایه گذاری های این شرکت ها عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از منابع شرکت های بیمه در بانک ها متمرکز شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید توسعه نیافتگی و ناکارآمدی بازار سرمایه ایران را در مقایسه با سایر بورس های دنیا بپذیریم، گفت: توسعه بیمه عمر در کشور یکی از راه های افزایش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه است که می تواند منابع خرد جامعه را به صورت هدفمند به بازار سرمایه هدایت کند.

 

 آیین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس بازار سرمایه ایران امروز با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان سابق و کنونی بازار سرمایه ایران در سالن اجلاس سران برگزار شد.

 

در این آیین سکه 5 هزار ریالی یادبود پنجاهمین سالگرد تاسیس بازار سرمایه ایران که از سوی بانک مرکزی ضرب شده است، رونمایی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۶۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان