//
کدخبر: ۷۲۲۲۲ //

بارش برف و افت محسوس دما در نیمه شمالی

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی و توده هوای سرد از عصر روز پنج‌شنبه وارد کشورمان شده است، گفت: دستاورد این سامانه بارشی که تا پایان وقت روز دوشنبه باقی می‌ماند‌، بارش باران، بارش برف و کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور است.

 بارش برف و افت محسوس دما در نیمه شمالی
به گزارش فرتاک نیوز،

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از عصر روز پنجشنبه از غرب وارد کشورمان شده در حال حاضر در برخی از بخشهای شمال غرب، غرب و سواحل خزر در حال فعالیت است.

 

وی ادامه داد: پیامد این سامانه بارشی افزایش ابر، بارش باران، برف، وزش باد و کاهش محسوس دما است که پیش‌بینی می‌شود این بارشها رفته‌رفته و در ساعات آتی به نواحی دامنه‌های البرز، مرکز کشور و شرق کشور برسد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز شنبه بارش‌ها به غیر از نواحی غربی و شمالی در نواحی مرکزی و شرقی نیز به‌وقوع می‌پیوندد.

 

به گفته وظیفه، شدت بارش‌‌ها در روز یکشنبه در نوای غربی تا حدودی کاهش می‌یابد و تنها بارش‌ها در نواحی شرق برخی از قسمت‌های مرکزی ادامه می‌یابد.

 

وی با اشاره به افت شدید دما در برخی نقاط کشور توضیح داد: کاهش محسوس دما از عصر امروز تا روز دوشنبه آینده در نقاط ذکر شده ایجاد می‌شود که به همین سبب غالب بارش‌‌ها به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: انتظار می‌رود توده هوای سرد رفته‌رفته از روز سه‌شنبه از کشور خارج شود.

 

وظیفه اظهار کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه نیز برخی مناطق به‌ویژه نقاط کوهستانی شمال و شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز با بارش برف، وزش باد و کولاک مواجه می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: طی سه روز آینده نیمه شمالی کشور با بارش باران، برف، کاهش دما و وزش باد مواجه است ضمن اینکه دریای خزر هم مواج پیش‌بینی می‌شود و در چنین شرایطی افراد باید به هشدارها توجه داشته باشند.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، بجنورد با پنج درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 13 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده شاهد کاهش دما و بارشهای باران و برف در استان تهران خواهیم بود.

 

گفتنی است، بخش‌های عمده‌ای از استان‌های لرستان، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،  دامنه‌های شمالی البرز ، ایلام،  خوزستان، زنجان، قزوین، البرز،  تهران اصفهان و گلستان در ساعات آتی بارانی و برفی پیش‌بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان