//
کدخبر: ۶۵۵۲۶ //

عاشق ترین رفتگر شیراز را ببیند+عکس

آن روز بعد از جارو زدن خیابان برای اینکه عشق و علاقه ام را به کار نشان بدهم برگ ها را به شکل قلب درآوردم و با تهیه عکسی آن را در کانال شهرداری قرار دادم. این عکس بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 عاشق ترین رفتگر شیراز را ببیند+عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

تصویر پاکبان شیرازی که با جمع کردن آخرین برگ های پاییزی عکسی به یادگار گرفته بود این روزها در فضای مجازی منتشر شده است . قلب پاییزی نامی است که بسیاری از کاربران برای این کار هنرمندانه ای او انتخاب کرده اند و با این تصویر به استقبال شب یلدا رفتند.

 

این پاکبان جوان سالهاست که با شوق زیاد کوچه ها و خیابانهای محله قم آباد شیراز را جارو می کند و عاشقانه به حرفه اش افتخار می کند. جانعلی کشاورز که 43 بهار را پشت سرگذاشته است روز چهارشنبه از سوی شهردار منطقه یک شیراز به خاطر تصویر هنرمندانه ای که از کار خود خلق کرده بود تقدیر شد. او در گفتگو با خبرنگار گروه زندگی با بیان اینکه سالهاست با عشق گرد و غبار را از چهره خیابانهای شهر شیراز پاک می کند گفت: 17 سال است که پاکبان هستم و از همان روز اول با عشق این شغل را انتخاب کردم. بعد از پایان خدمت سربازی به شهرداری آمدم و به عنوان پاکبان مشغول به کار شدم. هر روز ساعت 3 نیمه شب از خواب بیدار می شوم و از ساعت 4 صبح مشغول به کار می شوم. سالهاست که منطقه قم آباد از فلکه قصرالدشت به پایین را جارو می زنم و زباله های کوچه و خیابان را جمع آوری می کنم. فصل پاییز کار ما بیشتر می شود و باید برگ های پاییزی را از سطح خیابان ها جمع کنیم. این شغل را با عشق انتخاب کردم تا لقمه نانی که سر سفره می برم حلال باشد.

 

جانعلی از روزهایی گفت که به دلیل حادثه  برق گرفتگی دچار سوختگی شد اما بازهم این کار را رها نکرد. سال 81 وقتی در هیات عزاداری امام حسین (ع) مشغول نصب پرچم بودم ناگهان پایه های پرچم با برق سه فاز برخورد کرد و دچار برق گرفتگی شدم. سمت چپ بدنم سوخت و چند بار تحت عمل جراحی پیوند پوست قرار گرفتم. با این وجود بعد از بهبودی دوباره به سرکارم بازگشتم. سال 73 ازدواج کردم و پسر بزرگم دانشجوی معماری دانشگاه باهنر شیراز است و پسر کوچکم نیز در مقطع دبیرستان تحصیل می کند. درآمدم ماهیانه یک ملیون و 800 هزار تومان است و با وجود سختی زیاد تامین هزینه های زندگی ولی به شوق خدمتگزاری به مردم شهرم با همه این سختی ها کنار می آیم. در این سالها بارها کیف پول و یا مدارک شناسایی پیدا کردم و به دست صاحبان آنها بازگرداندم. زمستان سال 93 وقتی مشغول جارو کردن خیابان بودم یک کیف کمری پیدا کردم که داخل آن 450 میلیون تومان وجه نقد و چند فقره چک و مدارک شناسایی بود. این کیف متعلق به مدیر یک شرکت بود که با تلاش زیاد او را پیدا کردیم و کیف را به او بازگرداندیم.

 

این پاکبان درباره تصویری که از او این روزها در فضای مجازی منتشر شده است گفت: همیشه به کارم عشق می ورزم و چندی قبل از سوی شهرداری منطقه یک از شهروندان خواسته شده بود تصاویر زیبا و مورد علاقه شان در منطقه یک رادر کانال تلگرامی شهرداری منطقه یک شیراز قرار بدهند. من هم آن روز بعد از جارو زدن خیابان برای اینکه عشق و علاقه ام را به کار نشان بدهم برگ ها را به شکل قلب Heart درآوردم و با تهیه عکسی آن را در کانال شهرداری قرار دادم. این عکس بسیار مورد توجه قرار گرفت و روز چهارشنبه نیز دکتر اسماعیلی شهردار منطقه یک با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی از من قدردانی کردند. از توجه آقای شهردار و مردم خیلی خوشحال شدم و امیدوارم بتوانم بازهم با عشق برای مردم شهرم خدمت کنم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۵۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان