//
کدخبر: ۵۹۴۰۱ //

توصیه های بهداشتی با موج بازگشت زائران اربعین به کشور

سرپرست سازمان اورژانس کشور همزمان با آغاز بازگشت زائران اربعین به کشور، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا و انتقال بیماری‌ها در زائران تاکید کرد.

 توصیه های بهداشتی با موج بازگشت زائران اربعین به کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر پیرحسین کولیوند ضمن اشاره به تمهیدات اورژانس کشور در مرزها جهت ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی، در عین حال بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی زائران تاکید کرد.

 

وی به زائران توصیه کرد که مرتب دست‌هایشان را بشویند تا از انتقال بیماری‌هایی مانند وبا جلوگیری کنند.

 

کولیوند گفت: لازم است زائران در طول مسیر پیاده‌روی اربعین و همچنین زمان بازگشت از خوردن غذاهای مانده و سرد و گرم شده خودداری کرده و از لیوان‌های مشترک جهت نوشیدن خودداری کنند. همچنین از مصرف غذاهای کنسرو شده خودداری کنید.

 

وی با بیان اینکه بهتر است ترجیحا از سبزیجات، کاهو و سالادها استفاده نشود، گفت: زائران جهت نوشیدن آب تنها از آب بطری‌ استفاده کنند.

 

کولیوند همچنین گفت: زائران در صورت بروز هرگونه علائم بیماری به مراکز بهداشتی مراجعه کنند؛ بویژه در صورت بروز علائم تب، سرفه، سرماخوردگی، اسهال و استفراغ خود را به رابطین بهداشتی مستقر در مرزها معرفی کنند. در صورت سرفه نیز حتما از ماسک استفاده کنید تا احتمال انتقال بیماری به دیگران وجود نداشته باشد.

 

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، وی افزود: در صورت وجود علائم اسهال نیز لازم است زائران ضمن مراجعه به پزشک، از نوشیدنی‌های سالم بیشتر استفاده کنند تا دچار کمبود آب بدن نشوند. همچنین برای جلوگیری از دفع آب بدن کودکان، آنها را از تابش نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید.

 

سرپرست سازمان اورژانس کشور با تاکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه داروها، بویژه آنتی بیوتیک‌ها افزود: برای جلوگیری از عفونت‌های گوارشی نیز استفاده از آب لیمو در طول مسیر راهپیمایی به زائران توصیه می‌شود.

 

وی همچنین گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه ترافیکی، جدا از جابجایی مصدومان خودداری کنید تا نیروهای امدادی خود را به صحنه حادثه برسانند. در صورت برخورد با هر فوریت پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس حاصل کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۴۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان