//
کدخبر: ۵۳۹۹۳ //

این شهرها بیشترین زباله را تولید می‌کنند

بر اساس نتایج مطالعاتی که از سوی نشریه گاردین منتشر شده است، شهر نیویورک آمریکا به عنوان پرمصرف ترین و در عین حال اسراف کارترین شهر جهان شناخته شده است؛ بدین معنی که بیشترین حجم مصرف انرژی و آب در نیویورک صورت می گیرد و در کنار آن مردم شهر نیویورک به صورت متوسط دو برابر بقیه شهرهای جهان زباله تولید می کنند.

این شهرها بیشترین زباله را تولید می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس برآوردهای صورت گرفته تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱.۴ میلیارد نفر به جمعیت شهر نشین دنیا اضافه خواهد شد، این در حالی است که در این بازه زمانی هر نفر نزدیک به ۱.۴ کیلوگرم زباله جامد در روز تولید می کند که این میزان دوبرابر حجم فعلی تولید زباله (متوسط ۶۴۰ گرم در روز) خواهد بود.

 

در بمبئی روزانه ۱۱ هزار تن زباله تولید می شود، قاهره از زباله هایش برای خوراک خوک ها استفاده می کند و نسبت تولید زباله در چین در مقابل نرخ رشد جمعیت این کشور به دوبرابر رسیده است؛ شهروندان نیویورک دوبرابر بقیه مردم جهان زباله تولید می کنند و ... این دورنمایی کلی از وضعیت تولید زباله در جهان است، آمارهایی که نشان می دهد کلانشهرهای بزرگ جهان در سال های پیش رو با بحران مدیریت پسماند روبرو خواهند بود و ضروری است برنامه ریزی های قابل توجهی به منظور کنترل حجم میزان زباله ها و مدیریت پسماند در سطح جهانی پیگیری شود.

 

 گزارش های منتشر شده بیانگر آن است که شهرهای برخوردار و ثروتمند جهان – به جز شهر توکیو ژاپن - بیش از سایر کلانشهرها زباله جامد تولید می کنند. همچنین بر اساس داده های اعلامی بانک جهانی در بین کشورهای توسعه یافته نیوزیلند با تولید ۳.۶۸ کیلوگرم زباله به ازای هر نفر بیشترین زباله را تولید کرده و پس از آن ایرلند، نروژ، سوئیس و آمریکا در رده های بعدی قرار دارند. ،در بین ترکیب زباله های تولید شده محصولات ارگانیک و پسماندهای مواد غذایی با ۴۶ درصد همچنان در صدر زباله های تولید شده شهروندان در کشورهای مختلف دنیا هستند. پس از آن کاغذ و کارتن با ۱۷ درصد و ضایعات پلاستیکی با ۱۰ درصد در رده های دوم و سوم قرار دارند.

 

بر اساس نتایج مطالعاتی که از سوی نشریه گاردین منتشر شده است، شهر نیویورک آمریکا به عنوان پرمصرف ترین و در عین حال اسراف کارترین شهر جهان شناخته شده است؛ بدین معنی که بیشترین حجم مصرف انرژی و آب در نیویورک صورت می گیرد و در کنار آن مردم شهر نیویورک به صورت متوسط دو برابر بقیه شهرهای جهان زباله تولید می کنند، به نحوی که سالیانه ۳۳ میلیون تن زباله در این شهر تولید می شود. همچنین در میان ابرشهرهای جهان، مکزیکوسیتی پس از نیویورک، بیشترین میزان زباله را تولید می‌کند که طبق بررسی‌ها این رقم به ۱۲ میلیون تن در سال می رسد.  سومین تولیدکننده بزرگ زباله در میان ابرشهرها توکیوست. این شهر نسبت به مکزیکوسیتی بیش از ۵۰ درصد بیشتر سکنه دارد اما اندکی کمتر از مکزیکوسیتی زباله تولید می‌کند.  

 

شهر بمبئی نیز با تولید روزانه ۱۱ هزار تن زباله در رتبه پنجم تولید زباله در جهان قرار دارد؛ افزایش ۵۰ درصدی زباله در کنار نبود سیستم جمع آوری زباله باعث شده تا دهلی از این منظر به عنوان یکی از آلوده ترین و کثیف ترین مناطق جهان شناخته شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۹۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان