//
کدخبر: ۴۴۹۱۶۵ //

خط ۸ متروی تهران کلنگ‌زنی می‌شود

شهردار تهران از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات عمرانی خط ۸ متروی تهران در روزهای آینده خبر داد.

خط ۸ متروی تهران کلنگ‌زنی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا زاکانی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری، تهران در حال پوست‌اندازی است، اظهار کرد: هر معاونتی بر اساس وظایف خود راهبرد مشخصی برای تحول پایتخت در پیش گرفته‌ است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در زمینه حمل‌ونقل شورا تصویب کرد: رقمی حدود 1.8 میلیون یورو برای خرید خودرو برقی در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد، با ورود این خودروها به ناوگان پایتخت، شاهد تحولی جدی در حمل‌ونقل پایتخت خواهیم بود. یا در حوزه مترو پایان این هفته عملیات ساخت خط 8 مترو تهران آغاز خواهد شد و به زودی نیز فرآیند ساخت خط 9 شروع می‌شود.

محسن هرمزیِ مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه نیز در خصوص پروژه ساخت خط 8 شبکه مترو پایتخت، گفت: خط 8 مترو تهران، یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب می‌آید که از محدوده مسعودیه در منطقه 15 آغاز و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق 4 و 8 ادامه خواهد یافت. این خط در تبادل با خط 9 ، لوپ حمل و نقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل داده و مسافران زیادی را جذب خواهند کرد. در واقع پیش‌بینی می‌شود با تکمیل خط 8 و ایستگاه‌های آن در سال افق طرح، سالانه حدود 300 میلیون سفر از طریق این خط به مقاصد خود دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: این خط جدید شبکه مترو تهران از 11 منطقه شهرداری عبور کرده و محدوده‌هایی از قبیل شهرک مسعودیه، بزرگراه امام رضا (ع)، سه راه افسریه، بزرگراه بعثت، پایانه جنوب، راه آهن، میدان بهمن، بوستان ولایت، بزرگراه آیت ا... سعیدی، یافت‌آباد، بزرگراه یادگار امام (ره)، خیابان‌های آزادی، آذری، حبیب‌الله، کوی نصر، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، پل آزمایش، بزرگراه کردستان، میدان یوسف‌آباد، پارک ساعی، پایانه بیهقی، بزرگراه رسالت، سیدخندان، میدان رسالت و خیابان سرسبز را دربرمی‌گیرد. به تعبیری مدل‌های کلان‌نگر شهر تهران نشان می‌دهد خط 8 در آینده، پرمسافرترین خط در بین خطوط چهارگانه جدید خواهد بود. این خط محدوده‌های جنوب شرق، جنوب، مرکز و شرق پایتخت را تحت پوشش حمل و نقلی قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی خط 8 مترو تهران و با همکاری شهرداری منطقه 15، محل تجهیز کارگاه این خط در منطقه مسعودیه آماده شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۱۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان