//
کدخبر: ۴۴۴۹۱۶ //
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه:

بهره‌برداری از فاز‌ اول قطار شهری کرمانشاه نیازمند ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه گفت: بهره‌برداری از فاز‌اول پروژه قطار شهری کرمانشاه نیازمند ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 بهره‌برداری از فاز‌ اول قطار شهری کرمانشاه  نیازمند ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی غلامرضایی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه در جلسه‌ای که امروز (۱۶ بهمن) با حضور وزیر کشور و مسئولین استانی در زمینه پیشرفت پروژه قطار شهری برگزار شد اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۰ بصورت مونوریل آغاز شد و در سال ۱۳۹۳ با توجه به ایرادات موجود بازنگری و به قطار سبک شهری تبدیل گردید.

وی طول  این پروژه که از میدان معلم(سه راه مسکن) آغاز و تا میدان فردوسی شهر کرمانشاه امتداد خواهد داشت ۱۳ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۱۳ ایستگاه در طول مسیر جانمایی شده است.

غلامرضایی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز اول این پروژه را ۳۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: با تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری کرمانشاه اعتبار سال گذشته این پروژه که، تخصیص یافته است را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال نیز ۷۰۰ میلیارد تومان  اعتبار در نظر گرفته شده است که سال آینده تخصیص خواهد یافت.

 غلامرضایی تصریح کرد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از میزان اعتبار این طرح از محل اوراق مشارکت تامین خواهد شد و واگن‌ها نیز توسط دولت خریداری می‌شوند و مابقی اعتبار نیز از محل فروش تجاری ایستگاه‌های پروژه تامین می‌شود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان