//
کدخبر: ۴۳۷۷۶۶ //
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه:

آغاز به کار "شهرک فناوری" کرمانشاه از سال آینده با مسقر شدن ۲۰۰ واحد صنعتی

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از پیگیری راه اندازی شهرک فناوری کرمانشاه خبر داد و افزود: با اقدامات صورت گرفته امیدواریم از سال آینده کار استقرار واحدهای صنعتی شرکت‌های فناور و دانش بنیان، در این شهرک آغاز شود.

آغاز به کار "شهرک فناوری" کرمانشاه از سال آینده با مسقر شدن ۲۰۰ واحد صنعتی
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سیامک آزادی با اشاره به روند رو به رشد فناوری در استان، گفت: خوشبختانه علی رغم تمام چالش ها و مشکلات اقتصادی که در کشور و استان درگیر آن هستیم، حوزه فناوری روند رو به رشدی دارد و در استان شاهد افزایش در خواست پذیرش تیم ها و نوآوران جدید در پارک علم و فناوری کرمانشاه هستیم.

رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه افزود: این افزایش درخواست و استقبال برای پذیرش در مجموعه‌های حامی فناوری و نوآوری نشان دهنده تغییر رویکرد دانش آموختگان دانشگاهی است که در حال گذار از گرایش به سمت مشاغل دولتی به سوی راه اندازی کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه هستند.

وی افزود: این تغییر رویکرد و  استقبال، فرصتی طلایی برای توسعه کشور و استان است و باید بتوانیم آن را به ثروت تبدیل کرده و مسیر حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را تسهیل نماییم.وی با اشاره به شروع فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال 1386، گفت: طی این مدت از بیش از 750 واحد فناور در سطح استان حمایت کرده ایم و 325 واحد همچنان از حمایت های پارک برخوردارند.

آزادی با اشاره به فعالیت این شرکت ها در حوزه های مختلف صنایع شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، تجهیزات پزشکی، ICT و ... گفت: در حال حاضر ۷۲ درصد شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت پارک از مرحله تولید نمونه اولیه گذشته و به مرحله تولید پایلوت و صنعتی رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: این رشد شرکت ها در حالی رضایت بخش و امیدوار کننده است که چالش ها و نیازهایی را هم به همراه دارد.

وی گفت: با راه اندازی "برج فناوری" که بزرگترین برج فناوری کشور محسوب می شود تنها فضای اداری مورد نیاز این شرکت ها را تامین کرده ایم، اما اکنون با رشد و توسعه صورت گرفته، شرکت های نوآور و فناور نیاز به فضای کارگاهی و تولید صنعتی دارند.

آزادی با تاکید بر لزوم راه اندازی "شهرک فناوری" گفت: برای راه اندازی این شهرک ۱۲۰ هکتار از اراضی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده شده تا بتوانیم فضای لازم برای تولید شرکت های تحت پوشش را فراهم کنیم.

وی افزود: خوشبختانه کارهای راه اندازی این شهرک با همکاری و حمایت مسئولین  و بویژه شخص استاندار در حال پیگیری و انجام است و به یکی از شهرک های جامع فناوری کشور تبدیل خواهد شد.

 رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اتمام کارهای مقدماتی و اداری راه اندازی این شهرک تا پایان سال ابراز امیدواری کرد در سال آینده امکان استقرار واحدهای تولیدی در این شهرک فراهم شود.

وی افزود: تلاش ما این است که در این شهرک فضاهای کارگاهی و صنعتی را برای بیش از 200 واحد فناور و دانش بنیان تامین کنیم.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تاکید کرد: این شهرک در آینده به مرکز توسعه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان در غرب کشور و همچنین درگاه صادرات دانش بنیان های کشور به عراق تبدیل خواهد شد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان