//
کدخبر: ۴۳۱۲۴۰ //

گلایه عضو شورای شهر تهران به تردد خودروها با پلاک شهرستان در پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ورود خودروهایی با شماره پلاک شهرستان که در شهرستان‌های خود ثبت نشده‌اند، از دلایل ترافیک تهران هستند و عوارض طرح ترافیک نیز برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

گلایه عضو شورای شهر تهران به تردد خودروها با پلاک شهرستان در پایتخت
به گزارش فرتاک نیوز،

پرویز سروری صبح امروز در یکصدوهشتادونهمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت روز 13 آبان اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی و اقدامات پس از آن باعث شد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک دوره‌ای شود؛ مردم ما روز گذشته در کل کشور برای قدردانی از کسانی که 13 آبان را رقم زدند، حضور پیدا کردند.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها اشتباه بزرگی انجام می‌دهند، تصریح کرد: فرسایشی شدن جنگ در غزه به ضرر اسرائیل خواهد بود؛ غزه خالی از شهروندان شده و شاهد مهاجرت معکوس در این شهر هستیم و اسرائیل دیگر کشور امنی برای مهاجرین نیست. فرسایشی شدن جنگ نتیجه‌ای جز فروپاشی ارتش ناز پرورده اسرائیل نخواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از از خدمات رضا صیادی؛ رئیس سابق سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: آثار فعالیت‌های مدیرعامل سابق این سازمان باقی خواهد ماند و از شهردار تهران درخواست می‌کنیم که از خدمات این جوان خلاق و نوآور در مسئولیت‌های بزرگ‌تر استفاده کند.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز بیان کرد: ما از رضا صیادی دعوت کرده‌ایم که در شورا حضور پیدا کند تا از خدمات او تقدیر کنیم.

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه داستان ترافیک زجرآور تهران ادامه دارد و ما هم با مشکل مواجه هستیم تا به محل کار برسیم، اظهار کرد: در نیمه دوم سال، کوتاه شدن روز و اضافه شدن سفرهای شهری به ترافیک اضافه می‌کند اما خرابی دوربین‌ها و تجهیزات کنترل ترافیک و از سویی دیگر ورود خودروهایی با شماره پلاک شهرستان که در شهرستان‌های خود ثبت نشده‌اند، از دلایل ترافیک تهران هستند و عوارض طرح ترافیک برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: در تهران تعداد بالایی خودرو با پلاک شهرستان می‌بینیم که به خودی خود به ترافیک پایتخت اضافه می‌کند؛ شهرداری تهران و شورای ترافیک باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند. وقتی در این شهر تردد می‌کنیم احساس ما این است که تهران متولی ترافیک ندارد.

پیرهادی با بیان اینکه بنده از دستگاه‌های متولی و شورای ترافیک تقاضا دارم که برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند، یادآور شد: تا چند وقت دیگر آلودگی هوا و وارونگی هوا سلامت مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد و تقاضا داریم برای ترافیک چاره‌اندیشی شود.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران گفت: جز ما کسی متولی ترافیک نیست و نباید چشم امید به کسی داشته باشیم؛ کما اینکه برای حمل و نقل به میدان آمدیم و باید برای حل معضل ترافیک نیز به میدان بیاییم و فکری به حال آن کنیم.

سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در 6 ماه دوم سال با آلودگی هوا روبرو هستیم، اظهار کرد: عوامل متعددی بر آلودگی هوا اثرگذار است و بخشی از آن به دلیل تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر است.

وی ادامه داد: 5 میلیون دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تردد می‌کنند که بر اساس گزارش ستاد معاینه فنی، تنها 300 تا 400 موتورسیکلت برای اخذ گواهینامه معاینه فنی به مراکز مراجعه کرده‌اند؛ این یک فاجعه است.

نجفی تاکید کرد: از ستاد معاینه فنی و پلیس راهور درخواست می‌کنم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌های آلاینده طبق ماده 6 قانون هوای پاک اقدام کنند؛ البته پلیس طرحی را تحت عنوان انضباط شهری و جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پارک شده در پیاده‌روها در دستور کار دارند که از شنبه هفته گذشته آغاز شده و این اقدام قابل تقدیر است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، با بیان اینکه تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر نیاز به ساماندهی دارد، تصریح کرد: این تردد هم آلودگی هوا و هم ترافیک ایجاد می‌کند؛ قرار بود سالانه 10 درصد از این موتورسیکلت‌ها از رده خارج شوند و موتورهای برقی جایگزین شوند که به دلیل عدم تزریق بودجه این اقدام صورت نگرفت که از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم احکامی را در برنامه هفتم توسعه در این زمینه در نظر بگیرند.

میثم مظفر؛ عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مجموعه ورزشی کوثر در منطقه 9 به صورت شتاب‌زده در حالی که تکمیل نشده بود در دوره قبل افتتاح نشد، اظهار کرد: با وجود اینکه در دو سال اخیر بودجه برای آن در نظر گرفته شده بود، هنوز نواقص برطرف نشده و این مجموعه با مشکل تاسیسات روبه‌رو است و بر این اساس انتظار داریم شهرداری به صورت منسجم این مجموعه را به بهره‌برداری برساند.

وی با اشاره به تامین پارکینگ در این مجموعه تصریح کرد: پارکینگ در این پروژه پیش‌بینی نشده و در سرفصل بودجه مصوب، بودجه‌ای معین برای راه اندازی پارکینگ طبقاتی در نظر گرفته شده و همچنان شهرداری عزم جدی در این خصوص ندارد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی با بیان اینکه هفته قبل اجلاسیه شهرداران کلانشهرها در مشهد برگزار شد، گفت: در این اجلاسیه نکات کاربردی خوبی مطرح شد و کلانشهرها مشارکت خوبی در نهضت تامین مالی داشتند.

وی افزود: بسترسازی شهردار تهران در سفر به چین در راستای تامین وسایل حمل و نقل عمومی و برقی‌سازی برای سایر استان‌ها در این اجلاسیه تبیین شد.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تمام شهرداران و رؤسای شوراهای شهرها در اجلاسیه حضور داشتند، گفت: برنامه هفتم یکی از مواردی بود که در این اجلاس مطرح شد و از شورای عالی استان‌ها می‌خواهیم پیگیری‌های لازم را از مجلس در این مورد داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان