//
کدخبر: ۴۲۳۸۸۶ //
فرماندار کرمانشاه:

وضعیت رودخانه آبشوران در برخی نقاط بحرانی است/ ضرورت آمادگی دستگا‌ه‌ها برای فصل بارش

فرماندار کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای آغاز زودهنگام فصل بارش گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شهرداری‌ها و راهداری باید برای فصل بارش آماده باشند.

 وضعیت رودخانه آبشوران در برخی نقاط بحرانی است/ ضرورت آمادگی دستگا‌ه‌ها برای فصل بارش
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدرضا آمویی در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از نیمه دوم مهر ماه باید منتظر آغاز زودهنگام بارش‌های پاییزی در استان کرمانشاه باشیم.

فرماندار کرمانشاه با توصیه به عموم مردم برای پیگیری خبرهای بارندگی از طریق اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: باران رحمت الهی برای همگان به‌ویژه کشاورزان شهرستان کرمانشاه سال خوبی را نوید می‌دهد و امیدواریم در پاییز پربارش امسال بخش قابل توجهی از کمبود منابع آبی جبران شود.

آمویی با تأکید بر ضرورت آمادگی تمامی دستگاه‌ها برای فصل بارش تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شهرداری‌ها و راهداری باید برای فصل بارش آماده باشند و براساس گزارش کارشناسان آب منطقه‌ای که در این جلسه ارائه شد نقاط آبگیر در محورهای مواصلاتی درون و برون شهری اصلاح شود.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه پیش‌بینی، پیشگیری و کنترل سیلاب بیان کرد: بارندگی اوایل امسال سبب طغیان رودخانه «تنگ کنشت» شد که وجود آب‌بندها و دیواره‌ها در مسیر رودخانه سبب رفع خطر از زندگی ساکنان اطراف رودخانه در شهرک‌های پایین دست شد و باید این آب‌بندها و دیواره‌ها بازبینی شود.

آمویی با بیان اینکه وضعیت رودخانه آبشوران در برخی از نقاط شهر کرمانشاه بحرانی است تأکید کرد: براساس گزارش آب منطقه‌ای جداره رودخانه آبشوران در برخی از نقاط خیابان‌های شهید اشرفی و حدادعادل نیازمند بهسازی است که این اقدام با همکاری ساکنان این مناطق قابل انجام است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به تجربه ساماندهی رودخانه آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری خاطرنشان کرد: شیوه ساماندهی رودخانه آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری و رفع خطر از این منطقه یک تجربه موفق است که می‌تواند برای سایر نقاط این رودخانه در بافت مرکزی کلانشهر کرمانشاه اجرا شود.

آمویی با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی یکی از مشکلات حاشیه شهر کرمانشاه است بیان کرد: وجود نخاله‌های ساختمانی در مسیر رودخانه‌ها و محورهای مواصلاتی در فصل بارش خطرآفرین است و پلیس راهور موظف است خودروهایی که به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر اقدام ‌کنند را یک ماه توقیف کند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به لایروبی رودخانه «مِرِگ» در بخش‌های ماهیدشت و فیروزآباد افزود: لایروبی این رودخانه پس از سال‌ها با اقدام آب منطقه‌ای استان انجام شد که رضایت عمومی را در پی داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۸۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان