//
کدخبر: ۴۲۳۰۴۰ //
معاون شهردار کرمانشاه:

نقشه راه چهار سال آینده شهرداری کرمانشاه تدوین شده است

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه از تدوین نقشه راه شهرداری برای چهار سال آینده خبر داد و گفت: هر سال ۲۰ درصد از این برنامه اجرا می‌شود.


نقشه راه چهار سال آینده شهرداری کرمانشاه تدوین شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

«حمید اعتصام‌فر» اظهار داشت: از آبان سال گذشته اکیپ هشت نفره‌ای از مناطق شهرداری کرمانشاه بازدید کرده و دفترچه‌ای برای هر منطقه تدوین کردند و مشکلات تمام معابر و کوچه‌های هر منطقه مشخص و یک برنامه جامع برای سطح شهر تنظیم شده و تمام مشکلات کوچه‌های شهر مشخص شده است.

وی، اعتبار کلی این برنامه را در صورت ثابت بودن قیمت‌ها نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برنامه شهرداری کرمانشاه آسفالت ۲۰ درصد از معابر سطح شهری در هر سال است. این آسفالت شامل لکه‌گیری، حفاری، روکش معابر و تراش سطح آسفالت می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته نزدیک به ۲۰ درصد آسفالت سطح معابر شهر را انجام دادیم و امسال هم تا پایان فصل کاری که حدود آذر ماه است تلاش می‌کنیم به این میزان برسیم.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: هم‌اکنون با پنج دستگاه فینیشر و یک دستگاه آسفالت تراش در هشت منطقه شهرداری به تناسب مشکلات هر منطقه در حال کار است، لکه گیری مناطق با اکیپ های امانی و پیمانکاران نیز انجام می شود.

احداث سه معبر جدید در شهر کرمانشاه

معاون عمرانی شهردار کرمانشاه در ادامه گفت: عملیات احداث سه معبر جدید در شهر کرمانشاه با بیش از ۷۷ میلیارد تومان اعتبار به منظور تسهیل در عبور و مرور مردم و کاهش ترافیک در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در معبر اول پروژه اتصال شهرک مهدیه (دره دراز) به شهرک امام به طول هزار و ۳۰۰ متر با اعتبار نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان در منطقه یک در دست انجام است.

اعتصام‌فر، پیشرفت فیزیکی پروژه را ۹۸ درصد اعلام کرد و افزود: عملیات آسفالت این پروژه تا آخر هفته به پایان می‌رسد و پیگیری‌هایی نیز برای روشنایی این معبر با اداره برق در جریان است.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: این معبر شهرک مهدیه را از بن‌بست خارج می‌کند و برای مردم منطقه دسترسی جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برای خودروهایی که از مسیر سراب نیلوفر وارد شهر می‌شوند تنها راه ورود به شهر از طریق شهرک دولت‌آباد و در نهایت میدان ایثار بود اما با این دسترسی جدید خودروها می‌توانند دسترسی مستقیم به پل ده‌مجنون داشته باشند که از آنجا می‌توانند به میدان آزادگان یا داخل شهر رفت و آمد کنند.

معاون عمرانی شهردار کرمانشاه تاکید کرد: با احداث این معبر جدید، درصد زیادی از بار ترافیکی میدان ایثار کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: معبر دوم در منطقه چهار شهرداری اتصال بلوار خلیج فارس به سرآب قنبر از شهرک صادقیه به طول ۷۰۰ متر و عرض ۱۵ متر با حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است که حدود ۷۰ درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه، پروژه بعدی را احداث خیابان ملاحسینی جعفرآباد به بهشت زهرا با اعتباری حدود ۳۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این معبر در راستای تکمیل رینگ شرقی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: این پروژه با هزار و ۸۰ متر طول و عرض ۲۵ متر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد تا هفته دوم مهر ماه امسال قابل بهره‌برداری است.

اعتصام‌فر گفت: تقاطع سپاه که اواخر ماه گذشته پل جنوبی به شمال آن افتتاح شد تا پایان هفته آینده شاهد بهره‌برداری پل شمال به جنوب این پروژه نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تعریض پل‌های رودخانه قرسو نیز در دستور کار است، افزود: عملیات عمرانی پل کمربندی امام حسین ع (غربی) به احتمال زیاد در مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و مطالعات پل کمربندی امام خمینی ره (شرقی) هم در حال انجام است.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده و توسط هشت منطقه شهرداری اداره می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع:
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۰۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان