//
کدخبر: ۴۲۱۰۰۳ //

کاهش دمای برخی شهرها تا ۸ درجه در آستانه فصل پاییز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از 16 شهریور در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما بین 4 تا 8 درجه آغاز می‌شود، روزهای جمعه و شنبه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما داریم و از یکشنبه 18 شهریور در شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دمای برخی شهرها تا 8 درجه در آستانه فصل پاییز
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیائیان ، درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در نوار شرقی کشور خصوصا زابل وزش باد بسیار شدید داریم که خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا از اثرات آن است.

وی افزود: روز آینده نظیر امروز در استان‌های مازندران و گیلان بارش پراکنده داریم، همچنین بعدازظهر فردا و اوایل فردا شب در بخش‌هایی از هرمزگان، کرمان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: پنجشنبه 16 شهریور در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات هرمزگان، خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید داریم، روز جمعه در کنار این مناطق، در شمال خراسان رضوی هم رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار داشت: روز شنبه در شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، اردبیل، شمال هرمزگان، شرق فارس و ارتفاعات گلستان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید داریم.

وی افزود: در اغلب مناطق کشور تا روز آینده روند افزایش دما برقرار است، از پنجشنبه 16 شهریور در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما بین 4 تا 8 درجه آغاز می‌شود و در ادامه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز از جمعه و شنبه کاهش محسوس دما داریم و از یکشنبه 18 شهریور در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید، گاهی گردوخاک در نوار مرزی غرب کشور همچنین شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه  دما فردا در پایتخت 37 و 27 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده آسمان اهواز صاف همراه با غبار رقیق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود،‌ آسمان ایلام صاف، گاهی با وزش باد شدید و بیشینه دمای 38 درجه و آسمان کرمانشاه صاف گاهی با وزش باد ملایم و بیشینه دمای 39 درجه پیش‌بینی می‌شود.

* وضعیت جوی شهرهای نجف و کربلا

‌طبق اعلام قبلی سازمان هواشناسی، بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش‌یابی انتظار می‌رود روز چهارشنبه پیشِ رو بیشینه دمای هوا در کربلای معلا، کاظمین و سامرا به ۴۶ و در نجف اشرف به محدوده ۴۷ درجه سلسیوس برسد.

انتظار می رود روز پنجشنبه دمای این مناطق حدود یک درجه دیگر گرم‌تر شود و به ۴۷ تا ۴۸ درجه سلسیوس برسد؛ در این دو روز علاوه بر افزایش دما و گرمای هوا، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و رخداد گردوخاک نیز پدیده غالب همه شهرهای زیارتی عراق است.

گرمای هوا و وزش باد و گردوخاک در گذرگاه‌های مرزی خسروی، مهران، ‌چذابه و شلمچه نیز برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیشِِ رو پیش‌بینی می‌شود.

در این دو روز دمای هوا در گذرگاه‌های مرزی تمرچین و باشماق حدود ۱۰ درجه خنک تر از سایر مبادی مرزی غرب کشور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان