//
کدخبر: ۳۹۹۳۰۳ //

پیش بینی آب و هوا | ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: آسمان تهران فردا ( ۱۷ اردیبهشت ) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۱۸ اردیبهشت) صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی آب و هوا | ورود سامانه بارشی جدید به کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت) در برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، یکشنبه(۱۷ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی و دوشنبه(۱۸ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب و برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات تهران رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه در شمال غرب و غرب، دوشنبه در غرب، بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سه‌شنبه در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و چهارشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از مرکز خراسان جنوبی و شرق سمنان در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

ضیاییان در ادامه گفت: از بعد از ظهر دوشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه دریای خزر و از بعد از ظهر دوشنبه تا صبح چهارشنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۷ اردیبهشت ) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز  دوشنبه ( ۱۸ اردیبهشت) صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای صفر و ۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۳۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان