//
کدخبر: ۴۱۸۰۱ //

ییلاق خوش آب وهوای گلابدره در انتظار شماست

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم تابستانی شما ثبت شود.

ییلاق خوش آب وهوای گلابدره در انتظار شماست
به گزارش فرتاک نیوز،

برای رهایی از پایتخت پر از دود و دم باید آدرس مکان دیدنی خوب داشته باشید تا حال و هوای خوبی برای شروع هفته کاری جدید داشته باشید.

 ییلاق خوش آب و هوای گلابدره واقع در شمال شرقی تهران یکی از بوستان های بکر با مساحتی حدود 22 هکتار، همراه با طبیعتی چشم نواز و متفاوت است که می تواند گزینه مناسبی برای تفریح پایان هفته شما در کنار خانواده و دوستانتان باشد،

گلابدره خستگی  یک هفته کاری را از تن شما بیرون می کند و انرژی مضاعفی برای هفته کاری جدید به شما می دهد .

وجود درختان سیب گلاب  در منطقه، باعث نامگذاری این دره به "گلابدره" است و نام دلنشین این بوستان از این درختان نشات گرفته است. راه رفتن در این نقطه از تهران شما را برای ساعاتی از فکر کردن به دغدغه هایتان دور می کند.

 

* گرمای تابستان را با خنکای رودخانه و آبشار گلابدره فراموش کنید

در ابتدای مسیر، دره و رودخانه زیبای گلابدره و درختان اقاقیا چشم شما را نوازش می دهد. اگر حال و حوصله پیاده روی نداشته باشید، می توانید در بدو ورود به بوستان گلابدره جایی برای نشستن انتخاب کنید و از منظره دلنواز کنار رودخانه لذت ببرید. بالاتر از آبشار اصلی، آبشار کوچک دیگری وجود دارد و پیشنهاد ما این است که برای صرف غذا در این محل توقف کنید.

از اماکنی که در پارک گلابدره به شما خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند می توان به رستوران، بوفه و چایخانه، دریاچه، مسیر تندرستی کوهستانی با طول 6 کیلومتر، پیست دوچرخه سواری 800 متری، آلاچیق، آبشار، فضای سبز گسترده، محوطه سازی و سنگفرش، ساخت پله در مسیرهای پر شیب، برکه و آبنما، زمین بازی، سکوهای سنگ چین شده نشیمن، دستگاه‌های ورزشی و سورتمه اشاره کرد.

 

اگر از خودروی شخصی استفاده نمی کنید بهترین راه رسیدن به گلابدره از میدان تجریش و خیابان دربند است که در میانه راه خیابان گلابدره به چشم می خورد.

با عبور از خیابان دربند (از میدان قدس) و یا خیابان فناخسرو (از میدان تجریش) وبعد از آن ورود به خیابان شکیبایی (گلابدره) و با حدود 15 دقیقه پیاده روی می‌توانید از ابتدای خیابان اسداللهی به بوستان گلابدره قدم بگذارید. برای رسیدن به خیابان اسداللهی هم از تاکسی استفاده کنید. نگران نباشید و با خیالی آسوده در شمال شرق میدان تجریش، ماشین‌های “خط تجریش – آبک” را سوار شوید و با پیاده شدن در ورودی دره گلابدره به این ییلاق زیبا وارد شوید. همچنین تاکسی‌های تجریش- باغ فیض هم معمولا از جلوی درب ورودی این بوستان عبور می‌کنند.

اگر از اتومبیل شخصی خود برای بازدید از بوستان گلابدره استفاده می کنید، نگران جای پارک نباشید، مجاور درب اصلی این مجموعه پارکینگی در نظر گرفته شده است. فراموش نکنید ساعت کار بوستان گلابدره گلابدره همه روزه از 10 صبح تا 10 شب است.

در نظر داشته باشید که مختصات جغرافیایی منطقـه گلابدره از طرف شمال به ارتفاعات 1800 متری جنوب کوههای البرز، از جنوب به بزرگراه شهید چمـران حد فاصل دو راهی هتل آزادی، بزرگراه مدرس و پل آیت االله صدر و از غرب به اراضی رودخانه درکـه و از شرق نیز به انتهای بزرگراه ارتش – کارخانه سیمان و منبع نفت شمال شرق تهران می رسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان