//
کدخبر: ۴۰۸۸۳۶ //

هشدار طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر در ۵ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا، در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، رگبار باران و در برخی نقاط تگرگ و وزش باد شدید گاهی با گردوخاک‌ پیش‌بینی می‌شود.

هشدار طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر در 5 استان
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیائیان، در‌باره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده وزش باد شدید و گردوخاک در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود، همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ‌شمال و شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در 3 روز آینده در ارتفاعات شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر در 5 استان

وی گفت: از امروز ‌تا فردا پنج‌شنبه‌، رگبار باران، رعدو برق، در برخی نقاط تگرگ و وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک‌ در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی داریم.

ضیائیان افزود: در این راستا احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، کاهش دید، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می‌شود اجتناب از اسکان در بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، در دستور کار باشد.

* کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور

ضیائیان گفت: روز شنبه 10 تیر با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور، در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

وی افزود: روز یکشنبه 11 تیر، در خراسان شمالی و استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف، همراه با غبار رقیق، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 37 و 25 درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۸۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان