//
کدخبر: ۴۰۵۲۹۷ //

جشنواره ملی تخصصی خوراک کرمانشاه برگزار می‌شود

جلسه‌ی پیش رویداد جشنواره ملی تخصصی خوراک کرمانشاه با حضور دستگاه‌های اجرایی استان در محل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برپا شد.

جشنواره ملی تخصصی خوراک کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر پایگاه کرمانشاه جهانشهر خلاق خوراک و غذا در این نشست گفت: کرمانشاه در سال ۲۰۲۱ در زنجیره شهرهای خلاق در حوزه خوراک قرار گرفت و در تیرماه سال گذشته با برگزاری آیین پلاک کوبی رسما وارد کارزار شهرهای خلاق در کشور قرار گرفت.

دکتر احسان احمدی نصر افزود: در کشور، ۵ شهر خلاق وجود دارد که دو شهر در حوزه صنایع دستی، دو شهر در موضوع خوراک و غذا و یک شهر هم در حوزه موسیقی وجود دارد.

وی به فعالیت‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: تصور بر این است که تنوع خوراکی های کرمانشاه بیشتر در حوزه پروتئین ها است اما آنچه سازمان جهانی یونسکو را بر آن داشت تا کرمانشاه را در فهرست شهرهای خلاق قرار دهد، موضوع رستنی‌ها است.

مدیر پایگاه جهانشهر خلاق خوراک افزود: این رستنی هایی که در فصل بهار می رویند، موجب شده‌اند شاهد یک تنوع بسیار گسترده در حوزه خوراکی ها در این فصل باشیم. در کنار این ها نان ها و شیرینی ها هستند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۲۷ نوع غذا، خوراک و شیرینی در کرمانشاه وجود دارد که در قالب چند برنامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.احمدی نصر افزود: در اولین گام برگزاری یک جشنواره ه ملی خوراک در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این جشنواره با حضور سرآشپزها و فعالان صنعت غذا در کرمانشاه برگزار می‌شود و در حوزه نان ها و شیرینی ها هم برنامه هایی برگزار خواهیم کرد و این مجموعه جشنواره‌ها به مدت دو ماه طول خواهند کشید.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: همچنین در تیرماه چند استارت آپ با محوریت حوزه غذا و خوراک در فضاها و مجموعه های اداری، سازمان‌های مردم نهاد، حوزه پارک علم و فناوری و مجموع های دانش بنیان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از صاحبان صنایع غذایی کرمانشاه و به ویژه آن مجموعه‌هایی که در حوزه چاشنی ها فعال هستند برای حضور در این برنامه ها دعوت کرده‌ایم.

احمدی نصر از برنامه‌ عرضه خوراکی ها و غذاهای شهر خلاق خوراک در بومگردی ها، هتل ها، مسافرخانه‌ها و رستوران ها  خبر داد و گفت: برنامه استانداردسازی این مجموعه غذاها و خوراکی ها و اضافه شدن آن‌ها به منوها در حال انجام است و در حال حاضر یک اقامتگاه بومگردی به عرضه این غذاها می پردازد و همچنین سفره خانه سنتی سوری هم در حال پیوستن به این مجموعه است.

وی غنی سازی غذاها را یکی دیگر از برنامه های پایگاه برشمرد و گفت: همانطور که قبلا فقط به ماست خیار اضافه می شد و امروز با کشمش و گردو غنی شده اند و ما در زمینه غنی سازی خوراک در حال مطالعه هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۲۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان