//
کدخبر: ۴۰۳۵۳۰ //
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تقاضای اشد مجازات برای سارقین دارو و سُرب در بخش رادیوتراپی داریم/ ارائه خدمات اربعین با قدرت و توان بیشتر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:تقاضای اشد مجازات برای سارقین دارو و سُرب در بخش رادیوتراپی داریم.

تقاضای اشد مجازات برای سارقین دارو و سُرب در بخش رادیوتراپی داریم/ ارائه خدمات اربعین با قدرت و توان بیشتر
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه عصر امروز(هشتم خرداد‌) برگزار شد

دکتر قباد محمدی در ابتدای این نشست با اشاره به خدمات انجام گرفته در راستای بهتر برگزار کردن پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان هزینه صرف خدمات بهداشتی، درمانی، اسکان پزشکان و ... شد که از این مبلغ  ۱۰ میلیارد تومان وصول و ۶۰ میلیارد تومان مازاد بر اعتبار هزینه گردید.

خدمات بهداشتی درمانی با قدرت و توان بیشتری به زائرین اربعین ارائه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در سال‌جاری نیز با قدرت و توان بیشتر خدماتی به زائرین ارائه خواهد شد و تعداد فوریت‌های پزشکی و پایگاه‌های اورژانس در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز افزایش خواهد یافت، همچنین  ۱۰۰۰ متر از زمین ۲۰۰۰ متری اختصاص داده شده به مرکز بهداشتی درمانی مرز خسروی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان راه‌اندازی خواهد شد که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اربعین آماده‌ بهره‌برداری می‌شود.

وی  مشکل عمده زائرین در پیاده‌روی اربعین سال گذشته را گرمازدگی به دلیل تجمع و ۲۴ ساعته نبودن تردد در مرز خسروی عنوان کرد و گفت:در شرایط سخت سال گذشته حتی یک نفر بر اثر گرمازدگی فوت نکرد.

 مرکز بهداشتی، درمانی و درمانگاه سیار در مرز خسروی راه‌اندازی می‌شود/ سرم مورد نیاز زائرین اربعین تامین شده است

محمدی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر راه‌اندازی مرکز بهداشتی درمانی، درمانگاه‌های سیار هم خواهیم داشت و ذخیره مناسبی از سرم نیز از هفته گذشته تامین شده که امیدواریم با کمبود سرم در این ایام مواجه نشویم.

پیوند مغز استخوان اطفال در حال انجام است

این مسئول در گوشه دیگری از سخنانش از راه‌اندازی مرکز پیوند مغز استخوان اطفال خبر داد و گفت: در حال حاضر پیوند مغز استخوان در این مرکز به عنوان بهترین مرکز پیوند کشور در محیطی کاملا ایزوله در حال انجام است.

تبادلات خوبی با دانشگاه‌های اروپایی داریم

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای هم به تبادل علمی گسترده این دانشگاه با دانشگاه‌های مطرح اروپایی داشت و گفت: بیشترین تعداد دانشجو‌های خارجی در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم غرب کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و تبادل خوبی با دانشگاه‌های اروپایی داریم.

ابعاد اختلاس دارویی در دست بررسی است

محمدی در ادامه کشف باند اختلاس دارویی طی ۴۰ روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی را کاری مهم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) عنوان کرد و افزود: اعضای این باند در حال حاضر دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شده‌اند اما ابعاد کامل این موضوع هنوز مشخص نشده و در حال انجام است که امیدواریم طی سه هفته آینده این موضوع کاملا روشن شود.IMG_20230529_200153

اختلاس دارویی با پرونده‌سازی انجام گرفته استوی تصریح کرد: این اختلاس دارویی با استفاده از پرونده‌سازی انجام گرفته و حدود ۵۳ هزار قلم دارو حدود ۵/. درصد گردش دارویی استان به صورت حرفه‌ای از چرخه خارج شده است.

درخواست اشد مجازات برای عاملین سرقت دارو در استان داریم

محمدی یادآور شد: قطعا در راستای حفظ حقوق عامه درخواست اشد مجازات را برای عاملین این موضوع خواهیم داشت و افراد متخلف نیز از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اخراج خواهند شد.

سارقان سرب در رادیوتراپی بیمارستان امام‌رضا(ع) مجازات و اخراج خواهند شد

وی اشاره‌ای هم به خبر منتشر شده مبنی بر سرقت سرب از قسمت رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) داشت و گفت: موضوع مطرح شده صحت دارد و در این میان افرادی هم‌دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شده‌اند.

محمدی افزود: سازمان انرژی اتمی دوتا سه بار در سال از مراکز رادیوتراپی بازدید و احتمال نشت اشعه را بررسی می‌نماید که در دی‌ماه امسال نیز این بررسی‌ها انجام گرفت و نشتی اعلام نشد. ولی پس ازسرقت سرب‌ها اشعه نشت کرده بود که با اقدامات انجام گرفته در حال حاضر ۸۰۰ قالب سرب جاگذاری شده است اما بازهم نشتی ملاحظه شده است به همین دلیل یکی از اتاق‌ها را تعطیل کردیم و تا پایان هفته نیز ۱۰۰۰ قالب سرب دیگر را جاگذاری خواهیم کرد.

سرقت سرب‌در رادیوتراپی۴۰ میلیارد تومان خسارت به جا گذاشت

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضرر حاصل از سرقت سرب‌ها را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده در مرکز سرطان جدید نیز به جای سرب ازدیوار بتنی به قطر سه متر استفاده خواهیم کرد و از سرقت احتمالی جلوگیری خواهد شد. خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۴۰۰ نفر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

 

وی اشاره‌ای هم به ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفری دانشجویان در کرمانشاه داشت و گفت: کار ساخت این خوابگاه از اسفند سال قبل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و با بهره‌برداری از این خوابگاه طی سال آینده مشکل خوابگاه دانشجویان حل خواهد شد.

خوابگاه متاهلی ۲۴واحدی پایان خرداد‌به دانشگاه واگذار می‌شود

وی از طرح دعوی برای برگرداندن خوابگاه متاهلی دیگری با ۲۴ واحد ۱۰۰ متری خبر داد و گفت: تا پایان خرداد سال جاری این خوابگاه نیز به خوابگاه‌‌های دانشگاه علوم پزشکی افزوده خواهد شد.

کمبود متغیر۱۳۰ قلم دارو در استان

وی منکر کمبود دارو در استان نشد و گفت: کمبود ۱۳۰ قلم دارو بصورت متغیر در استان وجود دارد که همکاران ما پیگیر رفع آن هستند.البته در حال حاضر کارخانه باختر بیوشیمی با ظرفیت پایین راه‌اندازی مجدد شده است که در صورت بالا رفتن ظرفیت امیدواریم مشکل کمبود دارو در استان نیز مرتفع شود.

بیمارستان۳۲ تختخوابی روانسر اوایل تیرماه افتتاح می‌شود

وی در پایان اشاره‌ای هم به تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر داشت و گفت:این بیمارستان اوایل تیرماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین اجرای فاز اول بیمارستان ۶۴ تختخوابی روانسر نیز به پایان رسیده و ادامه کار نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار است که با جذب ۳۰ درصد اعتبار مورد نیاز، کار ساخت فاز دوم این بیمارستان نیز انجام خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان