//
کدخبر: ۳۹۹۵۴۵ //
رئیس میراث فرهنگی سرپل‌ذهاب:

مسیر دسترسی آبشار پیران به علت ریزش کوه بسته شد/گردشگران به آبشار پیران نیایند

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب به مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار پیران به علت ریزش کوه اشاره کرد و از گردشگران خواست فعلا برای بازدید از این آبشار به این منطقه نیایند.



 مسیر دسترسی آبشار پیران به علت ریزش کوه بسته شد/گردشگران به آبشار پیران نیایند
به گزارش فرتاک نیوز،

نادر رحیمی بااشاره به ریزش کوه در مسیر دسترسی به آبشار پیران، اظهارکرد: در پی بارش‌های شدید بهار امسال، راه دسترسی به آبشار پیران به علت ریزش کوه بسته شد.

وی ادامه داد: حجم ریزش سنگ و خاک از کوه به گونه‌ای است که راه دسترسی به آبشار کاملا بسته شده، برای همین با نصب بنری از گردشگران خواستیم تا از رفتن به این جاذبه گردشگری خودداری کنند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرپلذهاب اعلام کرد: طبق نظر کارشناسان مربوطه احتمال ریزش و رانش مجدد کوه به ویژه در زمان بارندگی در این مسیر وجود دارد، لذا از گردشگران درخواست می کنیم به خاطر حفظ جان خود فعلا از رفتن به آبشار پیران خودداری کنند.

وی تاکید کرد: از طرفی در زلزله سال 1396 علاوه بر ریزش کوه در مسیر دسترسی، تمام زیرساخت های آبشار پیران از جمله آلاچیق ها، پله آهنی که برای بازدید گردشگران از آبشار نصب شده بود و ... از بین رفت و اکنون هیچ زیرساختی در آنجا برای گردشگران وجود ندارد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرپلذهاب در پاسخ به سوالی در خصوص زمان ایمن سازی، آوار برداری و بازسازی مسیر دسترسی به آبشار پیران هم گفت: از آنجایی که این جاذبه طبیعی تحت نظر شرکت توسعه گردشگری است، بنابراین این شرکت متولی این اقدامات است

.

برای یافتن پاسخ این سوال به سراغ سیدامین حسینی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان رفتیم که او نیز در این رابطه گفت: سال گذشته برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در آبشار پیران درخواست اعتبار دادیم که حدود 39 میلیارد ریال تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به حادثه مسدود شدن راه دسترسی به آبشار پیران در ایام نوروز، مجبوریم بخشی از این اعتبارات را صرف آواربرداری و بازسازی این مسیر کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان حجم ریزش کوه در این مسیر را حدود 10 هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: در حال انجام مقدمات برگزاری مناقصه به منظور انتخاب پیمانکار هستیم تا مسیر  دسترسی به آبشار را برای گردشگران بازگشایی کنیم.

وی با بیان اینکه کار بازگشایی مسیر دسترسی به آبشار پیران ظرف یک ماه آینده آغاز می شود، تاکید کرد: در زلزله سال 1396 نیز بخش های گسترده ای از مسیر دسترسی به آبشار تخریب شده بود که طی دو سه سال اخیر بخش هایی از آن بازسازی و سنگفرش شده و بنا داشتیم با اعتبارات اخذ شده مابقی این مسیر را بازسازی کرده و زیرساخت هایی را برای گردشگران ایجاد کنیم که بخشی از آن صرف آواربرداری مسیر خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۵۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان