//
کدخبر: ۳۹۷۴۲۴ //
استاندار کرمانشاه:

یادمان شهدای مرصاد باید به یک پایگاه ملی و بین المللی تبدیل شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه گردشگری دفاع مقدس، گفت: یادمان شهدای مرصاد باید به یک پایگاه ملی و بین المللی تبدیل شود.

یادمان شهدای مرصاد باید به یک پایگاه ملی و بین المللی تبدیل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدطیب صحرایی شامگاه سه شنبه در نشست بررسی طرح یادمان شهدای مرصاد با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه گردشگری دفاع مقدس، اظهار کرد: عملیات افتخار آمیز مرصاد همچون نگینی در تاریخ کرمانشاه می‌درخشد با این حال متأسفانه با همه تلاش‌های انجام شده در گذشته وضعیت کنونی یادمان مرصاد مناسب و برازنده نیست.

وی با بیان اینکه یادمان مرصاد می‌تواند به میزان چهار تا پنج برابر فعلی توسعه پیدا کرده و به یک پایگاه ملی و بین المللی تبدیل شود، افزود: مرصاد می‌تواند قله افتخارات دفاع مقدس کرمانشاه باشد و باید از این ظرفیت مهم برای معرفی استان کرمانشاه و رشادت‌های مردم این استان در دوران دفاع مقدس استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باید برای مرصاد یک دورخیز در سطح ملی و بین المللی داشته باشیم تا با کلیدواژه مرصاد بتوانیم مجموعه‌ای از گردهمایی‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی، ادبی و ورزشی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در تهیه طرح توسعه یادمان مرصاد باید بخش‌های ویژه ای مثل بمباران‌های کرمانشاه، سرداران استان، شهدای زن، کودک و نوجوان استان و … دیده شود تا بازدیدکنندگان از یادمان مرصاد با کرمانشاه و ظرفیت‌های فوق العاده دفاع مقدسی این استان آشنا شوند.

صحرایی تاکید کرد: می‌توانیم با اجرای طرح توسعه یادمان مرصاد علاوه بر اینکه مرصاد را به همگان بشناسانیم، از ظرفیت مهم این یادمان برای معرفی کرمانشاه در ابعاد ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.

وی در ادامه به مجموعه حفظ آثار استان کرمانشاه مأموریت داد تا با فراخوان به ادارات و نهادهایی مثل ارشاد، حوزه هنری و … برای طراح برتر طرح جامع توسعه یادمان مرصاد جوایز نفیسی در نظر بگیرند.

استاندار کرمانشاه سپس با اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه از اجرای طرح توسعه یادمان مرصاد، گفت: حاضریم برای این پروژه حمایت اعتباری خوبی اختصاص دهیم با اینکه از خارج از استان هم می‌توانیم برای پروژه اعتبار جذب کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان