//
کدخبر: ۳۹۱۵۳۳ //
سرپرست میراث‌فرهنگی کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری جشنواره صخره نوردی در سایت جهانی بیستون

سرپرست میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از اجرای برنامه‌های متنوع نوروزی و برگزاری جشنواره صخره نوردی در سایت جهانی بیستون خبر داد.

برگزاری جشنواره صخره نوردی در سایت جهانی بیستون
به گزارش فرتاک نیوز،

داریوش فرمانی با اشاره به آخرین اقدامات و دستورالعمل‌های اتخاذ شده طی جلسات ستاد ساماندهی سفرهای نوروزی، اظهار کرد: برنامه‌های عملیاتی به تمامی دستگاه‌های مربوطه که در قالب ۱۲ کمیته مشخص شده بودند ابلاغ شد که تاکنون بیش از ۳۵ جلسه با موضوع خدمات سفر در استان کرمانشاه تشکیل شده است.

وی با تاکید بر آمادگی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات سفرهای نوروزی، افزود: در حال حاضر ظرفیت پذیرش در هتل‌ها، بومگردی‌ها، اقامتگاه‌ها و… برای بیش از پنج هزار نفر را فراهم شده و همچنین ۱۱۰ مدرسه نیز از سوی آموزش و پرورش برای اسکان‌های نوروزی در نظر گرفته است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲۵ هتل و ۵۷ واحد بوم گردی آماده خدمت‌رسانی هستند، تصریح کرد: همچنین بیش از ۶۰ خانه مسافر در صورت نیاز و لزوم برای پذیرش مسافران مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

فرمانی خاطر نشان کرد: دبیرخانه ستاد سفرهای نوروزی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه برنامه‌هایی در نظر گرفته که شامل چاپ بیش از ۲۰ نوع بروشور، راه‌اندازی سامانه کرمانشاه گشت با هدف راهنمایی و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و معرفی صنایع دستی از طریق راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی در تمام ورودی شهرستان‌ها است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در تعطیلات ایام عید یکی از وظایف ما ایجاد فضایی توأم با شور و نشاط است برنامه‌هایی را به همین منظور در پایگاه‌های میراث فرهنگی ملی و جهانی تدارک دیدیم که بخشی از اجرای برنامه‌ها پیش از شروع ماه مبارک رمضان خواهد بود و بخشی دیگر متناسب با شأن ماه رمضان پس از شروع این ماه خواهد بود.

سرپرست میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به برگزاری بیش از ۱۰ برنامه نوروزی در پایگاه‌های میراث فرهنگی اشاره و بیان کرد: شاهنامه خوانی، نمایشگاه‌های صنایع دستی و معرفی آنها اجرای برنامه متناسب برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات در حوزه معرفی آثار تاریخی، برنامه دف نوازی و موسیقی‌های سنتی و… از جمله برنامه‌های نوروز خواهد بود.

فرمانی به برگزاری جشنواره‌های نوروزی پرداخت و اضافه کرد: جشنواره صخره نوردی در محوطه بیستون با همت و مشارکت بخش‌های خصوصی برای نخستین بار در استان کرمانشاه را خواهیم داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان