//
کدخبر: ۳۹۰۹۱۶ //
معاون شهرداری کرمانشاه:

انتقال نخاله‌های ساختمانی شهر کرمانشاه در مسیر ساماندهی است

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: از ابتدای سال آینده معضل نخاله‌های ساختمانی با اجرای یک ساز و کار جدید به صورت مکانیزه جمع آوری و به خارج از شهر انتقال خواهد یافت.

انتقال نخاله‌های ساختمانی شهر کرمانشاه در مسیر ساماندهی است
به گزارش فرتاک نیوز،

«برومند نامداری» روز پنجشنبه در یک نشست خبری با اعلام این خبر با اشاره به معضل تخلیه نخاله‌های ساختمانی در محدوده و اطراف شهر افزود: برای ساماندهی این موضوع ۲ مکان در نزدیکی سراب نیلوفر در نظر گرفته شده که تمام نخاله‌های ساختمانی به آنجا منتقل شوند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی و مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی در شهرداری کرمانشاه یادآور شد: این طرح از ۱۵ فروردین ماه در شهر کرمانشاه کلید خواهد خورد و از مردم و به ویژه کسانی که قصد ساخت و ساز دارند تقاضا می شود شهرداری را در این زمینه یاری رسانند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: از این تاریخ به بعد هر فردی قصد تخریب و نوسازی منزل مسکونی خود را داشته باشد پیشتر باید ابتدا وارد سایت شهرداری شده و پس از ثبت نام و با هماهنگی های بعدی با شهرداری، نخاله های ساختمانی خود را تحویل دهد.

نامداری افزود: تا زمانی که فرد اقدام به تحویل نخاله های ساختمانی خود با هماهنگی شهرداری نکند برای وی پروانه ساخت صادر نمی شود.

وی یادآور شد: در مرحله نخست اجرای این طرح کار جمع آوری نخاله‌های سطح شهر و حاشیه آن از اوایل سال آینده شروع شده و ظرف ۱۵ روز تمام نخاله های جمع آوری شده به مکان هایی که برای این کار تعیین شده منتقل و پایان خواهد یافت.

انتقال نخاله‌های ساختمانی شهر کرمانشاه در مسیر ساماندهی است

نامداری ادامه داد: همچنین با هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور، خودروهایی که در سطح شهر اقدام به تخلیه نخاله کنند توقیف می شوند و شهروندان می توانند با مشاهده چنین مواردی، آن را به پلیس راهور و یا شهرداری گزارش دهند.

زیباسازی فضاهای شهری در آستانه نوروز ۱۴۰۲

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در ادامه افزود: در آستانه آغاز سال جدید و نوروز باستانی کار زیباسازی فضاهای شهری و کاشت نهال و گل های فصلی و نصب انواع المان ها، دیوار نگاره ها و نصب تندیس هایی برای استقبال از میهمانان نوروزی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: در همین راستا ۹ سفره هفت سین در مناطق مختلف شهر کرمانشاه به ویژه ورودی های شهر پیش بینی شده است و کار رنگ آمیزی رایگان درب کرکره مغازه های سطح شهر با استفاده از نصب استیکر منقش به طرح های اسلیمی نیز آغاز شده که در مرحله نخست رنگ آمیزی مغازه های حدفاصل میدان کاشانی تا شهرداری انجام شده است.

نامداری یادآور شد: برای استقبال از نوروز باستانی همچنین برگزاری جشنواره فرش گل نیز پیش بینی شده که در هشت بوستان، تقاطع و مکان در شهر کرمانشاه هر کدام به مساحت حدود ۱۰۰ متر مربع در حال اجراست که برای این منظور از مشارکت کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه استفاده شده است.

وی زیباسازی میدان فردوسی با استفاده از نقاشی هایی با مضامین داستان های شاهنامه از جمله رستم و سهراب ، نورپردازی زیرگذر تقاطعات شهید سلیمانی، شهدا، امام حسین (ع) و راه کربلا، نورپردازی جداره سنگی پارک شیرین و خروجی فرودگاه، اجرای ۴۰ دیوارنگاره، با همکاری دانشجویان رشته گرافیک در مناطق مختلف شهر، اجرا پتینه کاری برروری پایه های پل ولایت، زیباسازی پایه های پل قطار شهری را از دیگر طرح‌های زیباسازی شهر در نوروز اعلام کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در زمینه توسعه فضاهای سبز نیز گفت: پنج هزار اصله نهال در پارک شرقی کاشته شده است و امسال در مجموع ۶ بوستان نیز به مجموع بوستان های شهر اصافه شده است ضمن آنکه پیش بینی شده است دومین بوستان ویژه بانوان نیز در بخش از پارک شاهد ایجاد شود.

وی بازسازی المان های شهری و حذف المان های فرسوده از سطح شهر و بازسازی و جاگذاری جدید آنها در شهر، رنگ آمیزی و پاکسازی جداول، زیباسازی و نقاشی دیواری پل خیابان جوانشیر، نصب المان نوری ماه مبارک رمضان در کمربندی غربی و نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر را هم از دیگر برنامه های زیباسازی شهر در نوروز اعلام کرد.

نامداری یادآور شد: با همکاری یکی از هنرمندان بنام کرمانشاه سه تندیس مرد کُرد و مادر و کودک نیز ساخته شده که بزودی در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان آن خدمات ارائه می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان