//
کدخبر: ۳۸۷۷۸۱ //
وزیر ارتباطات:

۳۵ میلیون نفر از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند/استفاده ۲/۵ میلیون ایرانی از شبکه فیبر‌نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کرمانشاه گفت: ۳۵ میلیون نفر از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.

۳۵ میلیون نفر از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند/استفاده ۲/۵ میلیون ایرانی از شبکه فیبر‌نوری
به گزارش فرتاک نیوز،

"عیسی زارع پور" در آیین افتتاح مجتمع دانش‌‌بنیان تولید کاغذ که پیش ازظهر امروز (چهارم اسفند‌ماه) برگزار شد اظهار کرد: به نیابت ازهیئت دولت به این استان سفر کردم و در ابتدای این سفر پروژه گازرسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو افتتاح شد. همچنین افتتاح پروژه دانش‌بنیان تولید کاغذ در استان نیز انجام گرفت که با افتتاح این مجتمع، کرمانشاه ظرفیت تبدیل به قطب تولید کاغذ در کشور را خواهد داشت و توانایی این را دارد که با حمایت صورت گرفته فاز توسعه‌ای این کارخانه اجرایی شود.
وی همچنین از راه‌اندازی پروژه فیبرنوری کسب‌و کار در کشور خبر داد و گفت:این پروژه با هدف ارتقا زیرساخت‌های پرسرعت در کشور فراهم شده است که سرعت آن ۸۰۰ مگابایت برثانیه است و ۸۰ برابر اینترنت فعلی سرعت دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲/۵ میلیون خانوار ایرانی از شبکه فیبرنوری استفاده می‌کنند گفت: سالهاست برای ارتقا سرعت اینترنت تلاش‌هایی انجام گرفته و در تلاشیم ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی شامل ۲۰ میلیون خانوار به این پروژه متصل شوند.
زارع‌پور همچنین از افتتاح چند طرح فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این طرح‌ها طی سه چهار ماه اخیر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی در ادامه بر تقویت‌ پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرد و گفت: در اتفاقات اخیر از تمام ظرفیت‌های ارتباطات استفاده کردیم تا از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کنند.
زارع‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ میلیون نفر از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده میکنند اضافه کرد: در سالهای قبل سکوهای پیام‌رسان‌های داخلی دچار مشکل شده بود ولی با وجود استفاده میلیونی هم اکنون مشکلی ندارند. و تلاش می‌کنیم با ایجاد قابلیت‌های‌جدید سطح کیفی آن را بالا ببریم و مردم تجربه خوبی در استفاده از این پیام‌رسان‌ها داشته باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گوشه دیگری از سخنانش به پروژه شبکه ملی اطلاعات نیز اشاره کرد و گفت: مرکز علمی فضای مجازی ناظر این طرح است و طی ارزیابی انجام گرفته ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در ابتدای دولت سیزدهم این پیشرفت ۲۳ درصد بوده است و عملا دو برابر افزایش یافته است.
وی توسعه فیبر‌نوری را بخشی از توسعه شبکه ملی اطلاعات دانست و افزود: با ارتقا زیرساخت‌ها در تلاشیم شبکه ملی اطلاعات را تا پایان دولت راه‌اندازی نماییم.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان