//
کدخبر: ۳۸۳۳۱۶ //

بازار مرغ شب عید کرمانشاه "آرام" است

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با اشاره به موجودی بالای مرغ منجمد در سردخانه‌های استان، گفت: ذخایر مرغ منجمد استان آنقدری هست که بازار مرغ شب عید و ماه رمضان آرامی داشته باشیم.

بازار مرغ شب عید کرمانشاه "آرام" است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی قربانی در گفت و گویی، با بیان اینکه از اواسط آذرماه مجوز خرید مرغ مازاد نژاد آرین به شرکت پشتیبانی امور دام استان داده شده، گفت: از همان موقع با تولیدکنندگانی که در حوزه تولید مرغ آرین در استان فعال هستند، برای خرید مرغ مازاد آنها قرارداد منعقد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 238 تن مرغ مازاد از این مرغداران خریداری شده، گفت: هیچ محدودیتی برای خرید مرغ سویه آرین مازاد مرغداران استان نداریم و هرچقدر مرغ مازاد داشته باشند، را می‌خریم.

وی افزود: قیمت خرید مرغ مازاد بسته بندی شده منجمد درب سردخانه به ازای هر کیلوگرم 63 هزار تومان است.

قربانی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام تنها مکلف به خرید مرغ مازاد سویه آرین از مرغداران استان است، ادامه داد: خرید مرغ های مازاد سایر سویه‌ها باید توسط اتحادیه مرغ گوشتی که دو اتحادیه آن در استان فعال است، انجام شود.

وی یادآور شد: مرغ های نژاد آرین تقریبا یک سوم تولید مرغ استان را شامل می شوند.

وی در ادامه با اشاره به زیاد بودن عرضه مرغ در بازار گفت: هم اکنون عرضه مرغ منجمد در بازار را به دلیل بالا بودن عرضه مرغ گرم و اقبال مردم به خرید مرغ گرم نداریم، اما به محض اینکه کمبودی در بازار مرغ استان مشاهده شود، با تصمیم ستاد تنظیم بازار بلافاصله عرضه مرغ منجمد را در راستای تعدیل بازار مرغ شروع خواهیم کرد.

قربانی با اشاره به موجودی بالای سردخانه های ذخیره مرغ منجمد در استان، گفت: ذخایر مرغ منجمد استان آنقدری هست که بازار مرغ شب عید و ماه رمضان و  حتی محرم و صفر آرام باشد.

محدودیتی برای عرضه گوشت قرمز منجمد در بازار استان نداریم

وی در ادامه اشاره ای هم به عرضه گوشت قرمز منجمد در بازار استان کرمانشاه داشت و گفت: هم اکنون روزانه بین هشت تا 10 تن گوشت قرمز منجمد در استان توزیع می شود.

قربانی با اشاره به آغاز عرضه گوشت قرمز منجمد در استان از اوایل مهر ماه، گفت: اوایل استقبال زیادی از گوشت قرمز منجمد نمی‌شد، اما هم اکنون روز به روز استقبال بیشتر مردم از خرید گوشت قرمز منجمد را شاهد هستیم.

قربانی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای عرضه گوشت قرمز منجمد در بازار استان نداریم، گفت: به هر اندازه بازار کشش داشته باشد، گوشت قرمز منجمد عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به عرضه گوشت منجمد گوساله نر و بره نر پرواری برای تنظیم بازار گوشت قرمز، افزود: گوشت قرمز تنظیم بازاری کیفیت خوبی داشته و از نظر بهداشتی نیز استانداردهای دامپزشکی را دارا بوده و مهر دامپزشکی دارد.

قربانی افزود: گوشت قرمز منجمد گوسفند و گوساله برای ران و راسته که بهترین قطعات گوشت قرمز بوده و گرانتر از سایر قسمت‌های دام کشتار شده است به ازای هر کیلوگرم 155 هزار تومان است و بقیه اندام‌ها قیمت پایین‌تری دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۳۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان