//
کدخبر: ۳۸۳۳۰۵ //

سد "سلیمانشاه" سنقر یخ زد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از یخ زدن سد "سلیمانشاه " سنقر به دلیل برودت هوای چند روز اخیر خبر داد.


سد "سلیمانشاه" سنقر یخ زد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود بشیری در گفت و گویی، از برودت هوا در شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: این برودت هوا باعث یخ زدن آب سد سلیمانشاه سنقر شده است.

وی با بیان این یخ زدگی شامل لایه بالایی دریاچه سد می‌شود، افزود: چون یخ زدگی صرفا مربوط به لایه بالایی سد است، مشکلی برای تاسیسات سد ایجاد نمی‌کند.

بشیری با بیان اینکه سد سلیمانشاه منبعی برای تامین آب شرب شهر سنقر است، گفت: در این بخش نیز چالشی برای تامین آب وجود ندارد، زیرا امکان استفاده از سطوح پایین‌تر آب دریاچه سد وجود دارد.

مدیر روابط آب منطقه‌ای کرمانشاه ظرفیت ذخیره سد سلیمانشاه را حدود ۵۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد که در حال حاضر چیزی نزدیک به ۹.۶ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد.

بشیری خاطرنشان کرد: یخ زدن دریاچه سد سلیمانشاه در سالیان دور دست هم سابقه داشته است.

وی با بیان اینکه مشابه چنین وضعیتی را در سایر سدهای استان نداریم، تاکید کرد: سدهای دیگر در شهرستان‌های شرقی استان که درگیر برودت هوا هستند از جمله در کنگاور و صحنه هنوز آبگیری نشده و در سایر نواحی استان نیز تا این اندازه افت دما نداریم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه سپس اشاره‌ای به تاثیر بارش برف اخیر در وضعیت ذخیره سدهای استان داشت و عنوان کرد: عمده بارش برف را در نواحی سردسیر استان داشتیم که فعلا به دلیل سرمای شدید هوا شاهد ذوب شدن این برف و تبدیل آن به رواناب نبوده‌ایم.

بشیری ابراز امیدواری کرد، از نیمه بهمن یا اوایل اسفند شاهد اثرگذاری بارش‌ها در ذخیره سدها و بهبود شرایط باشیم و ادامه داد: ویژگی مثبت برف این است که به تدریج آب می‌شود و اگر در دشت‌ها رخ دهد به تغذیه آبخوان‌ها کمک کرده و اگر در ارتفاعات باشد به صورت رواناب جاری می‌شود و در نهایت به رودخانه‌ها و سدها سرازیر خواهد شد.

اکثر شهرهای استان کرمانشاه خصوصا در نواحی شرقی طی روزهای اخیر سرمای قابل توجهی را تجربه می‌کنند، بگونه‌ای که روز گذشته (اول بهمن) دمای کنگاور به حدود ۲۰ درجه سانتی گراد و دمای سنقر به 19 درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۳۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان