//
کدخبر: ۳۸۳۱۳۴ //

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین دروازه توسعه و تحول استان کرمانشاه است

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین گفت: استان کرمانشاه سرزمین فرصت ها و شهرستان قصرشیرین و منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین بهشت سرمایه گذاری و دروازه تحول و توسعه استان کرمانشاه است.

به گزارش فرتاک نیوز،

نادر نادری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قصرشیرین در جمع نمازگزاران افزود: در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین طی چند سال آینده چند هزار نفر مشغول به کار می شوند و این دور از دسترس نیست.

وی اظهار کرد: در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین ۲ گره داشتیم که یکی تایید اساسنامه بود که توسط شورای نگهبان و با پیگیری های صورت گرفته و توسط پیگیری های استاندار کرمانشاه در روزهای اول ورود به استان و با رایزنی و پیگیری از طریق شورای نگهبان در ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ به تایید نهایی رسید که پیش نیاز و پیش درآمد بسیاری از کارهای اداری و حقوقی بود که حل شد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین گفت: دیگری تدوین طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین است که آن را که پیگیری کردیم که فرایند مناقصه در سامانه ستاد دولت پیگیری شد و با پشتیبانی منطقه آزاد تجاری ارس به عنوان معین قصرشیرین این گره باز شد و مشاور منتخب پای کار آمده و قرارداد امضا شد.

او گفت: ۲ هفته قبل با حضور استاندار و نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و مسوولان در بازدید از قصرشیرین نواقص بررسی شد و به هیات مدیره شرکت معرفی شد که کار تدوین آغاز شد و در قرارداد یکساله قرار است انجام شود و یکی از زیرساخت های اساسی است.

وی اضافه کرد: از اقدامات دیگر تشکیل هیات مدیره و کارهای حقوقی است و تلاش شبانه روزی در حال انجام است چون منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین یک اتفاق بزرگ است نه تنها قصرشیرین و شهرستان های دیگر بلکه برای کشور اثرگذار است.

وی گفت: امید است با به بار نشستن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به روزی برسیم که در منطقه آدم بیکاری نداشته باشیم و این مرهون صبوری مردم است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، بزرگترین دغدغه مسوولان استانی و شهرستان را رونق گرفتن قصرشیرین بیان کرد و افزود: استاندار کرمانشاه نیز یکی از اولویت های اساسی را منطقه آزاد گفتند و دروازه توسعه استان را منطقه آزاد قصرشیرین بیان کرده اند که در استان شورای راهبردی برای منطقه آزاد قصرشیرین ایجاد شده و رییس آن شخص استاندار و دبیر مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است.

وی در ادامه با اشاره به زمین های مربوط به برخی از افراد در منطقه ویژه اقتصادی گفت: الان باید همه فعالیت ها در منطقه آزاد قرار گیرد ما هفت هزار و ۲۲۳ هکتار زمین در قالب منطقه آزاد از پرویزخان تا خسروی داریم و متعلق به مردم قصرشیرین و اولویت با مردم منطقه برای سرمایه گذاری است.

نادری ادامه داد: ما حافظ مردم هستیم باید فعلا اقدام اجرایی نداشته باشیم تا طرح جامع مشخص کند که پهنه بندی به چه شکل است و حق همه محفوظ است ولی همه باید از اکنون به فکر جذب و دعوت از سرمایه گذاران با اولویت بومی ها باشید چون عامل توسعه استان و شهرستان سرزمین هاست.

وی ادامه داد: بعد از استقرار هیات مدیره و مراحل قانونی آماده واگذاری زمین هستیم و خواهشی که از سرمایه گذاران داریم این است که به دنبال سرمایه گذاری واقعی باشند و اگر کسی به قصد خرید و فروش در منطقه آزاد در صدد دریافت زمین است پذیرای چنین افرادی نخواهیم بود و برای واگذاری زمین در خدمت سرمایه گذاران واقعی هستیم.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۱۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان