//
کدخبر: ۳۸۲۰۷۴ //
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه:

به توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی ویژه بانوان در کرمانشاه نیاز داریم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی ویژه زنان در استان، گفت: متاسفانه علی رغم پیگیریهای بسیار در سالهای گذشته فقط یک پارک بانوان در استان احداث شده است.

به توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی ویژه بانوان در کرمانشاه نیاز داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

زهره رستمی در نشست نقش زنان در توسعه استان که امروز(۲۲دی) با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، به نقش موثر آنها در تمام رویدادها و مقاطع حساس تاریخی اشاره کرد و افزود: زنان نقش محوری در انقلاب اسلامی داشته و نقش آنها در هشت سال دفاع مقدس بی بدیل است.

وی افزود: زنان پشتیبانی جنگ را بر عهده داشته و همسران و فرزندان خود را راهی جبهه‌ها کردند و اینگونه با تمام داشته‌های خود از انقلاب اسلامی و وطن دفاع کردند.

53 هزار زن شاغل در کرمانشاه داریم/ 41 هزار نفر بیکارند

رستمی در ادامه به تشریح وضعیت آماری زنان استان در حوزه های مختلف استان پرداخت و جمعیت زنان استان بر اساس آخرین سرشماری را بیش از ۵۶۴ هزار نفر اعلام کرد.

وی تعداد زنان شاغل استان را ۵۳ هزار و ۷۷۱ نفر اعلام و تصریح کرد: همچنین ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر از زنان در سن اشتغال استان بیکار هستند.

رستمی تعداد زنان سرپرست خانوار استان را ۷۵ هزار و ۷۸۸ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۴۹ هزار ۷۴۹ نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه تعداد شهدای زن استان را ۱۰۱۵ نفر اعلام و تصریح کرد: همچنین در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۸۱۸ زن به درجه جانبازی نائل آمدند.

رستمی تعداد زنان عضو هیات علمی در استان را هم ۳۹۵ نفر اعلام و تصریح کرد: همچنین در استان ۶۰۰ کارآفرین زن داریم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه با اشاره به بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان گفت: زنان جوان بواسطه تحصیلات دانشگاهی سهم بسیاری در این زمینه دارند.

رستمی نرخ باسوادی زنان را بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۸۴ درصد اعلام و تصریح کرد: با توجه به برنامه هایی که در زمینه ارتقا سوادآموزی زنان در استان صورت گرفته، پیش بینی می شود در سرشماری جدید نرخ سواد آموزی زنان استان با مردان برابر شده و به حدود ۹۶.۲ درصد برسد.

لزوم توسعه مراکز تفریحی و ورزشی زنان/ فقط یک "پارک بانوان" داریم

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه در ادامه به تشریح اهم خواسته های جامعه زنان استان پرداخت و با اشاره به وجود زنان شایسته و فرهیخته در استان گفت: این امر می طلبد که از ظرفیت زنان در پست‌های مدیریتی بیش از پیش استفاده شود.

وی توسعه مراکز تفریحی و ورزشی ویژه بانوان را خواسته دیگر جامعه زنان استان عنوان کرد و افزود: بعد از چندین سال پیگیری، تنها پنج هزار متر از پارک های سطح شهر فقط اختصاص به بانوان دارد.

وی با اشاره به وجود تنها یک "پارک بانوان" در استان گفت: این پارک مورد استقبال بانوان کرمانشاهی قرار گرفته که نیاز است چنین مراکزی توسعه یابد.

رستمی توسعه بازار فروش محصولات خانگی تولیدی زنان را خواسته دیگر جامعه زنان عنوان کرد و افزود: در همین راستا پیگیر راه اندازی بازارچه صنایع دستی هستیم و امیدواریم بتوانیم با مساعدت استاندار کرمانشاه در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی این بازارچه باشیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم ساخت یک بیمارستان تخصصی زنان گفت: بیمارستان فعلی بسیار فرسوده شده و نیاز است که بیمارستان جدیدی برای زنان احداث شود.

وی افزود: همچنین مرکز درمان ناباروری دولتی که در بیمارستان معتضدی مستقر است فرسوده شده و پنج میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی آن نیاز است.

رستمی با تاکید بر لزوم راه اندازی مراکز غربالگری سرطان‌های زنان گفت: ساختمان هایی در این زمینه در اختیار داریم که برای راه اندازی آن نیاز مند مساعدت در زمینه تامین تجهیزات هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۰۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان