//
کدخبر: ۳۷۵۷۱۶ //

۲۸۸ چاه غیر مجاز در سرپل‌ذهاب شناسایی شد

فرماندار سرپل‌ذهاب از شناسایی ۲۸۸ حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد و گفت: این چاه‌های غیرمجاز زنگ‌خطری برای سفره‌های زیرزمینی و تامین آب شرب این شهرستان است.

۲۸۸ چاه غیر مجاز در سرپل‌ذهاب شناسایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

«صدرالله بابلی» روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب سرپل‌ذهاب، افزود: در این شهرستان یک هزار و ۲۸۶ چاه آب وجود دارد که ۹۸۸ چاه مجاز و ۲۸۸ چاه غیرمجاز است.

وی اظهار داشت: راهکارهای درست استفاده و مدیریت صحیح از منابع آب باید عملیاتی و اجرا شود و لازمه آن استفاده عادلانه و پایدار، حفاظت و بهره برداری اصولی از این نعمت خدادادی است.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: در این جلسه تاکید شد کارشناسان منابع طبیعی، طرح های آبخیزداری که در سطح منطقه اجرا می شود را مطالعه کنند و اعتباراتی نیز به منظور جلوگیری از هدر رفت آب های فصلی اتخاذ نمایند.

بابلی افزود: آموزش و آگاه سازی افراد جامعه به ویژه کشاورزان در امر بهره برداری و حفاظت از منابع آبهای زیرزمینی در جلوگیری از مصرف بی رویه آب بسیار موثر است.

وی با تاکید بر اینکه آب منطقه ای نسبت به حفاری چاه های غیرمجاز اخطاریه لازم را صادر کند، گفت: طبق ضوابط و مجوز لازم این چاه ها باید ساماندهی و مسدود شوند، همچنین جهاد کشاورزی نیز از افراد غیربومی برای کشت محصول در منطقه جلوگیری بعمل آورند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب اضافه کرد: نصب دستگاه هوشمند بر چاه های برقی موجب جلوگیری از هدررفت آب و استفاده دقیق می شود از این رو باید در این رابطه نظارت کافی صورت گیرد.

بابلی اظهار داشت: ابلاغ الگوی کشت، برنامه توسعه ای برای کشاورزان خواهد بود که به سمت و سوی کشت هایی روند که آب کمتری نیاز دارند و این امر به طور قطع باعث ایجاد اشتغال و افزایش درآمد موثر می شود.

از مجموع حدود ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در سرپل ذهاب، ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی است که سالیانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تُن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن باغ است که سالیانه حدود ۱۴ هزار تُن انوع محصولات از آن برداشت می‌شود.

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان