//
کدخبر: ۳۷۴۸۹۸ //

تمرین ورزشکاران پرتابی کرمانشاه در پارک شرقی!

به گفته رئیس هیات دوومیدانی استان کرمانشاه، ورزشکاران رشته های پرتابی به دلیل نداشتن فضایی برای تمرین مجبورند تمریناتشان را در پارک ها دنبال کنند.


تمرین ورزشکاران پرتابی کرمانشاه در پارک شرقی!
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد روشن زاده، با اشاره به کمرنگ شدن رشته های پرتابی دوومیدانی در کرمانشاه طی یکی دو دهه اخیر، اظهارکرد:  در گذشته یک زمین پرتابی برای ورزشکاران رشته های پرتاب نیزه، وزنه، چکش و دیسک در مجموعه ورزشی آزادی وجود داشت که آکادمی پزشکی ورزشی در جای آن احداث شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورزشکاران رشته های پرتابی کرمانشاه هیچ فضایی برای تمرین در اختیار ندارند، گفت: ورزشکاران این رشته ها برای اینکه بتوانند تمرین داشته باشند، به پارک شرقی می روند، اما چون فضا استاندارد نیست، برای همین در مسابقات کشوری نمی توانند رکوردهای بالا بزنند.

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه از رایزنی با مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان برای اختصاص فضایی به منظور احداث "دالان پرتاب" خبرداد و افزود: چندی پیش با رایزنی های صورت گرفته موافقت مسئولین ورزش را برای احداث یک دالان پرتاب گرفتیم و دو نقطه در مجموعه ورزشی 15 خرداد و مجموعه ورزشی آزادی هم مشخص کردیم تا نماینده فدراسیون از آن بازدید داشته باشد، اما مورد تایید نماینده فدراسیون قرار نگرفتند.

وی اضافه کرد: در ادامه مکانی را در دهکده المپیک در نظر گرفتیم، اما باتوجه به بُعد مسافت و از آنجایی که بیشتر ورزشکاران فعال این رشته از بین دختران هستند، تردد برای آنها سخت بود و اعلام کردند که برای تمرین آنجا نمی روند.

روشن زاده یادآور شد: در نهایت فضای دیگری را در مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) مشخص کردیم که این فضا اینبار مورد تایید نماینده فدراسیون قرار گرفت، اما با توجه به اینکه زیر نظر هیات تیراندازی است، اجازه واگذاری آن به هیات دوومیدانی را ندادند و این امر منتفی شد.

وی با بیان اینکه معضل اختصاص فضایی برای تمرین ورزشکاران پرتابی کماکان ادامه دارد، گفت: از اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه انتظار داریم که برای حل این مشکل کمک کند، درغیر این صورت این رشته پر مدال در کرمانشاه خالی از ورزشکار می شود.

همچنین در این نشست، سلطان مراد یاری رئیس هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه هم با اشاره به برنامه ریزی برای استعدادیابی در رده های سنی پایه، اظهار کرد: از سال 1398 مسئله استعدادیابی در رده های سنی پایه را بصورت جدی در دستور کار قرار دادیم که نتیجه آن ظهور قهرمانانی جدید بویژه در بخش دختران در این رده ها بود.

وی به در پیش بودن مسابقات منطقه‌ای نونهالان و نوجوانان کشور هم اشاره کرد و گفت: در این مسابقات که طی روزهای 26 و 27 آبان برگزار خواهد شد، ورزشکاران استان های کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان باهم رقابت خواهند کرد.

رئیس هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه هر استان می تواند 14 ورزشکار به این مسابقات اعزام کند، گفت: پس از این مسابقات، نفرات برگزیده کشور در یک مسابقه رکوردگیری شرکت می کنند و نفرات برگزیده برای حضور در مسابقات آسیایی زیر 18 سال ازبکستان و مسابقات آسیایی زیر 20 سال کره جنوبی انتخاب می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۸۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان