//
کدخبر: ۳۷۴۵۴۸ //
شهردار کرمانشاه:

پروژه قطارشهری را نمی‌شود به حال خود رها کرد/احداث تله‌کابین و شهرک بازیافت در انتظار موافقت میراث فرهنگی و محیط زیست

شهردار کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پروژه قطارشهری را نمی‌شود به حال خود رها کرد برای ساخت ستون‌های این پروژه ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

پروژه قطارشهری را نمی‌شود به حال خود رها کرد/احداث تله‌کابین و شهرک بازیافت در انتظار موافقت میراث فرهنگی و محیط زیست
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری شهردار و معاونت‌های حوزه شهرداری کرمانشاه با مدیران خبرگزاری‌ها پیش از‌ظهر امروز (۲۲ آبان‌ماه) در شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

دکتر نادر نوروزی در این نشست با اشاره به عملکرد شهرداری کرمانشاه طی ۳۰۰ روز خدمتش اظهار کرد: بر اساس پبش‌بینی انجام گرفته تا پایان سال‌جاری حدود ۲۰۰ هزارتنُ آسفالت  درمعابر اصلی و فرعی کرمانشاه استفاده خواهد شد.

شهردار کرمانشاه افزود: پیش از این دو کارخانه آسفالت کرمانشاه به دلایل زیست محیطی تعطیل شده بود که با تعمیر و بازسازی آن آسفالت مورد نیاز کرمانشاه از این دو کارخانه تامین می‌گردد.

آسفالت ۴۳ خیابان و ۱۷۰ کوچه طی هفت ماه گذشته در کرمانشاه

نوروزی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در مناطق هشت‌گانه طی هفت ماه گذشته تا‌کنون ۸۰ درصد معابر شناسایی شده اصلی و فرعی کرمانشاه شامل ۴۳ خیابان و ۱۷۰ کوچه آسفالت شده است.

 

پروژه قطار شهری کرمانشاه را نمی‌توان به حال خود رها کرد 

شهردار کلانشهر کرمانشاه با اشاره به اجرای ۲۷ پروژه عمرانی در سطح مناطق هشت‌گانه کرمانشاه، پروژه قطار شهری کرمانشاه را یکی از این پروژه‌ها دانست و افزود: برای ساخت ستون‌های این پروژه ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است و این پروژه قابل رها کردن نیست.

وی افزود: برای تامین اعتبار این پروژه از محل فروش اوراق مشارکت حدود ۵۷۰ میلیارد تومان جذب شده که تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده است همچنین در سفر ریاست جمهور به استان کرمانشاه ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده است

اتمام عملیات اجرایی قطعه اول پروژه قطار شهری از سه راه ۲۲ تا میدان آزادی 

نوروزی خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی قطعه اول این پروژه حد فاصل سه‌راه ۲۲‌بهمن تا میدان آزادی با پیشرفت فیزیکی صد‌ درصدی به اتمام رسیده و اجرای قطعه دوم از میدان آزادی تا خیابان مدرس حدود سبزه‌میدان با پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی، اجرای ایستگاه مرکزی این پروژه در میدان آزادی که تقریبا شبیه میدان ولیعصر تهران خواهد بود با پیشرفت ۴۳ درصدی وایستگاه زیرزمینی میدان بسیج با پیشرفت ۲۰ درصدی در حال انجام است‌.

باند بالایی قطار شهری کرمانشاه هفته آینده ریل گذاری خواهد شد

وی همچنین از اجرای ریل‌گذاری باند بالایی قطار شهری در هفته آینده خبر داد و گفت: ۲۵۰۰ تن ریل از ذوب آهن اصفهان خریداری شده که در هفته آینده نصب خواهد شد

پروژه احداث پل میدان سپاه تا پایان اریبهشت‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید

وی در گوشه دیگری از سخنانش گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث پل میدان سپاه که مشکلات ترافیکی را برای همشهریان در این مسیر ایجاد کرده است با سرعت و در سه شیفت کاری در حال انجام است و بر اساس زمانبندی انجام گرفته تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید ودر صورت تاخیر جریمه سنگینی برای قرارگاه خاتم در نظر گرفته خوهد شد.

فراخوان جذب سرمایه‌گذار شهربازی کرمانشاه طی یکماه آینده اعلام خواهد شد

 

شهردار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ساخت و راه‌اندازی دوباره شهربازی کرمانشاه نیز گفت: شهربازی قدیمی کرمانشاه به دلیل فرسودگی تجهیزات و به واسطه دستور اداره استاندارد تعطیل شد و کار بازسازی و ساخت دوباره آن از طریق فراخوان به سرمایه‌گذاری سپرده شد که  توان مالی لازم برای اجرای این پروژه را نداشت.  هم اکنون ارزیابی دقیقی با رویکرد جدید در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه انجام شده است که بر اساس آن ساخت شهربازی مدرن با امکانات فضای روباز آبی، شهربازی سرپوشیده و خدمات رفاهی در زمین ۱۳ هزار هکتاری این مکان در نظر گرفته شده که با اخذ مجوز فراخوان جذب سرمایه‌گذار طی یکماه آینده اعلام خواهد شد.

پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۹۵ میلیارد تومانی در شهربازی کرمانشاه

نوروزی میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ساخت این شهربازی را ۱۹۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته پس از سه سال بهره‌برداری کل سرمایه سرمایه‌گذار به سمت او روانه‌خواهد شد.

احداث دو شهرک بازیافت در انتظار تصمیم محیط زیست و استانداری

این مقام مسئول در ادامه از ارائه طرح دو شهرک بازیافت در کرمانشاه خبر داد و اضافه کرد: برای راه‌اندازی این شهرک منتظر تاییدیه سازمان محیط زیست و استانداری هستیم و در این میان نیز هم اکنون کار جمع‌آوری ۲۰ درصد از زباله‌ها از مبدا تا محل دفع زباله در حال انجام است که با جمع‌آوری ۸۰ درصدی زباله‌ها به صورت سنتی در سطح شهر

دیگر با پدیده زباله گردی مواجه نخواهیم بود.

احداث بلوار جدید شبیه بلوار طاقبستان در ورودی شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری 

شهردار کرمانشاه در ادامه از دیگر طرح‌های در دست اقدام شهرداری کرمانشاه را بازسازی بلوار طاقبستان، احداث بلوار جدیدی همانند بلوار طاقبستان در ورودی شهر کرمانشاه، توسعه بلوار سراب قنبر و توسعه پارک شیرین به عنوان مکانی تجاری و گردشگری عنوان کرد.

اجرای پروژه تله‌کابین در انتظار موافقت اصولی‌میراث فرهنگی

وی اجرای پروژه تله‌کابین کرمانشاه را یکی از خواسته‌های به حق مردم دانست و گفت: بنابر اظهارات میراث فرهنگی تله‌‌کابین در حریم منظر طاقبستان است و موافقت اصولی‌میراث فرهنگی با این طرح زمینه ساز ساخت پروژه تله‌کابین در کرمانشاه خواهد بود.

عملیات اجرایی ساخت پیاده‌راه مدرس از میدان انقلاب تا میدان آیت‌الله کاشانی قوت گرفت

شهردار کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به دستور کار پیاده راه مدرس نیز گفت: کار ساخت پیاده‌راه مدرس از میدان انقلاب اسلامی به سمت میدان آیت‌الله کاشانی با قابلیت اجرا در ۳۵۰ تا ۴۰۰ متر در دستور کار قرار دارد که می‌تواند تاثیر بسزایی در منظر شهری و انحراف مسیر ترافیکی این محدوده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این مباحثی در مورد  احرای پروژه پیاده‌راه مدرس در مسیر میدان آزادی تا چهارراه مدرس مطرح شده بود نیز گفت: احداث پیاده راه طولانی در این مسیر موثر نخواهد بود و مسیر شرق به غرب را قطع خواهد کرد.

انتقاد رسانه‌ها به شرط رعایت قیود اخلاقی می‌تواند تسهیل‌گر امور باشد

نوروزی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری یکی از ارگانهایی است که در معرض دید قرار دارد و قطعا هیچ کاری بی‌عیب و نقص نیست، و انتقاد رسانه به شرط رعایت قیود اخلاقی می‌تواند تسهیل‌گر امور باشد و در این زمینه از رسانه‌ها توقع داریم قضاوت عادلانه داشته باشند و احساسات شخصی خود را در کار رسانه‌ای دخیل نکنند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان