//
کدخبر: ۳۶۳۲۰۰ //
فرماندار چرداول:

مردم شهرستان چرداول در مدیریت پسماند مشارکت کنند

فرماندار چرداول تاکید کرد: باید برای مدیریت پسماند تلاش کنیم و نوع نگرش مردم را تغییر دهیم و مشارکت مردم را جلب کنیم

مردم شهرستان چرداول در مدیریت پسماند مشارکت کنند

به گزارش فرتاک نیوز ؛سعید کریمیان درجمع خبرنگاران، اظهار کرد: در علم امروزی زباله یک فرصت بسیار خوبی است که حتی بعضی از کشورها زباله وارد می‌کنند، براساس علم امروز اگر زباله را مدیریت نکنیم هزینه‌های بسیاری را برجا می‌گذارد.

فرماندار چرداول افزود: باید به  پسماند نگاه همه جانبه و فرهنگی داشته باشیم، زیرا صرفا با نگاه عمرانی یا دستوری نمی‌توان پسماند را مدیریت کرد، تاکنون برای تغییر این نگرش کاری نکردیم و هر آنچه انجام گرفته عمرانی، فیزیکی و اجرایی بوده است.

وی ادامه داد: در کنار اقدامات عمرانی، باید روی نوع نگرش و مشارکت مردم در مدیریت پسماند کار کنیم و بتوانیم مشارکت مردم را در این مباحث بالا ببریم

وی خاطرنشان کرد: مبحث زباله را باید متفاوت دید زیرا روزانه در شهر و روستا تولید می‌شود و در شرایطی قرار داریم که اعتبارات محدود و تخصیص‌ها کم است؛ علاوه بر این هزینه‌های اجرایی هم بسیار بالاست.

فرماندار شهرستان چرداول با بیان اینکه زباله فقط برای شهرداری یا یک شهرستان نیست، اضافه کرد: زباله برای شهروندان و حتی مسافرانی که به سرابله سفر می‌کنند هم هست، لذا همه باید در مدیریت آن کمک کنیم، هر چقدر زباله کمتری تولید کنیم محیط زیست پاک‌تر و محصولات کشاورزی‌ سالم‌تری هم خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اگر زباله در سرابله و سایر شهرهای چرداول  به خوبی مدیریت نشود به موضوع امنیتی تبدیل می‌شود، لذا باید به حل این معضل برای ایجاد سایت زباله درشهرستان چرداول نگاه ویژه‌ای داشته باشیم وانتظار هست مردم همکاری بیشتری داشته باشند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان