//
کدخبر: ۳۶۱۴۶۶ //

۹ کشته در سیل مزداران رودهن

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سیل روستای مزداران رودهن تاکنون ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۵ نفر نیز مفقود شدند.

۹ کشته در سیل مزداران رودهن
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حسن نامی، در گفتگو با خبرنگار، در رابطه با آخرین وضعیت روستای مزداران از توابع رودهن، افزود: ساعت ۱۴ روز گذشته ظرف مدت ۱۰ دقیقه حجم وسیعی از باران در این منطقه بارید و حتی با وجود اینکه شیب این روستا عمودی بود اما حجم وسیعی از باران منجر به تخریب خانه‌ها و وقوع سیل شد.

وی ادامه داد: متأسفانه بر اثر این سیل تاکنون ۹ نفر در این قسمت جان خود را از دست داده‌اند و ۵ نفر نیز مفقود شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حادثه رخ داده در این روستا بسیار متفاوت و بی سابقه بوده است، گفت: با توجه به اینکه اطراف این منطقه را دو رشته کوه با شیب‌های تند پوشانده است باید برای آبخیز داری و ساخت سیل بندها آن فکری کرد تا از خسارات بیشتر جلوگیری به عمل آورد.

نامی ادامه داد: شرایط بارش باران در هفته جاری طی سالیان اخیر بی سابقه بوده است و مقداری از زمین‌ها زیر بار رسوبات رفته است.

وی با اشاره به توصیه سازمان مدیریت بحران به شهروندان و ساکنان ارتفاعات البرز اظهار کرد: توصیه ما این است که شهروندان در این منطقه نمانند، تا دوشنبه هفته آینده با توجه به ورود لایه‌های مختلف رطوبتی این امکان وجود دارد که در محل‌هایی که پیش بینی نشده است هم حتی بارش وجود داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با اسکان ساکنان روستای مزداران گفت: ا کثر افرادی که در این روستا حاضر هستند در تهران و شهرهای اطراف خانه دارند اما اعلام کرده ایم که آماده اسکان افراد هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۴۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان