//
کدخبر: ۳۶۰۶۱۲ //

افزایش همکاری ها و انتقال تجارب محور دیدار شهردار سمنان با سفیر ژاپن

شهردار سمنان ضمن درخواست انتقال تجارب موفق شهرهای ژاپنی در حوزه های مختلف شهری من جمله حمل و نقل ، مدیریت پسماند ، اقتصاد شهری ، گردشگری ، گفت : منتظر سرمایه گذاران ژاپنی در سمنان هستیم.

افزایش همکاری ها و انتقال تجارب محور دیدار شهردار سمنان با سفیر ژاپن

به گزارش فرتاک نیوز ، نشست مشترک سید علی مرتضی نژاد شهردار سمنان و  کازوتوشی آیکاوا ، سفیر ژاپن در ایران در محل شهرداری سمنان برگزار شد . 

مرتضی نژاد ، در این نشست که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و برخی از مدیران شهری برگزار شد با بیان ویژگی های شهری سمنان گفت : سمنان شهر باغ راه ها و خانه های قدیمی ، با جاده سنگفرش که یادگار گذشتگان و مسیر تاریخی ابریشم است، در سمنان پیوند و آشتی کویر و کوهستان را می توان نظاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های بازآفرینی شهرداری سمنان و بازآفرینی باغ راه و ۱۸ بنای تاریخی ، تهیه سند چشم انداز و برنامه راهبردی توسعه بافت های ارزشمند تاریخی و تبیین شرایط، محدوده، نوع و سقف تسهیلات و تعریف وظایف شهرداری و شهروند تحت طرح سراسری بازآفرینی بافت های فرسوده کشور، شروع کار ما بود.

مرتضی نژاد ادامه داد : با بهسازی و حضور گردشگران در محله ها و محورهای هدف بازآفرینی و اقامت در بناهای تاریخی، شاهد رونق اقتصادی و مورد توجه و کنجکاوی قرار گرفتن مالکین اماکن رها شده یا شهروندان  علاقمند برای تملک و بازسازی خصوصی در بافت شدیم؛ که با تخفیفات و تسهیلات در صدور مجوزهای بازسازی و پایان کار از سوی شهرداری، شاهد مشارکت شهروندی بیشتر و در نتیجه فراهم آوردن شرایط افزایش شاخص های زیست پذیری شهری از جمله افزایش امنیت محله ای ، تقویت حس تعلق محله ای برای شهروندان ساکن و همچنین جذاب نمودن و ایمن سازی بافت و مبنای توسعه سیاست های پیاده محور سازی و بازآفرینی محله های تاریخی شهر خواهیم شد.

شهردار سمنان در پایان ضمن درخواست انتقال تجارب موفق شهرهای ژاپنی در حوزه های مختلف شهری من جمله حمل و نقل ، مدیریت پسماند ، اقتصاد شهری ، گردشگری ، گفت : منتظر سرمایه گذاران ژاپنی در سمنان هستیم . 

سفیر ژاپن در ایران نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی شهردار سمنان در ترور نخست وزیر ژاپن گفت :  دولت ژاپن همکاری بسیار خوبی با دولت ایران داشته و مشارکت در مدیریت کرونا و اهدای دستگاه ماموگرافی به یک موسسه درمانی در سمنان را نمونه ای از آن بر شمرد و گفت: استان سمنان در زمینه صنعت و گردشگری ظرفیت زیادی را دارا است و شرایط برای همکاری بین دو دولت و حتی شهرداری ها نیز فراهم است .

 

گفتنی است در پایان شهردار سمنان آمادگی شهرداری را برای مشارکت شرکت های ژاپنی در پروژه های سرمایه گذاری و ایجاد اکوموزه آب سمنان ، ایجاد مرکز فرهنگی ایران و ژاپن و همچنین انعقاد قرارداد خواهرخواندگی میان شهر سمنان و شهری از ژاپن اعلام کرد .

خبرنگار: علیرضا ناظریه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان