//
کدخبر: ۳۵۷۳۵۴ //
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان خبر داد:

راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک شهروندان در شهرداری سمنان

اطلاعات و سوابق املاک به صورت آنلاین در سامانه سرا شهرداری سمنان

راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک شهروندان در شهرداری سمنان

به گزارش فرتاک نیوز ؛ رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان اظهارکرد: سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان از جمله مهم ترین خدمات شهرداری در سیستم شهرسازی در بخش ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان می باشد که از طریق اتصال به سامانه یکپارچه شهرسازی (سرا) این امکان را فراهم می نماید تا شهروندان به تناسب نیاز و انتظارات خود نوع خدمات را انتخاب نموده و به صورت بلادرنگ و بدون هرگونه واسطی، پاسخ و یا خدمات مربوطه را از طریق آدرس esup.semnan.ir/ugp/site  دریافت نمایند.

  وحید پرویزی  گفت: در راستای هوشمندسازی و ارائه خدمات شهرداری به صورت الکترونیک، راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان  در جهت سرعت بخشیدن به این امر راه اندازی شده است تا پروسه زمانبر مربوط به امور شهرسازی را به کوتاه ترین زمان ممکن کاهش دهد.

 پرویزی بیان کرد : پویایی و خودکار بودن محاسبات همزمان با تحلیل مکانی و آنالیز لایه ای و آنی از ویژگی های این سیستم می باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان گفت:  هدف این سامانه ارائه خدمات شهرداری از طریق اینترنت به شهروندان، مدیران و سیاستگذاران شهرداری است. بدین معنی که شهروندان به صورت اینترنتی می توانند به سایت شهرداری مراجعه نمایند و آخرین اطلاعات مورد نیاز درخصوص ملک خود را دریافت کنند. اطلاعاتی همچون سوابق املاک، ضوابط و مقررات ساخت و ساز، میزان عوارض سالیانه، بدهیهای معوقه املاک، پروژه ها و طرح هایی که بر ملک تأثیرگذارند، قابل دستیابی می باشند علاوه بر این شهروندان می توانند به قوانین ساخت و ساز شهرسازی برای املاک مختلف که به صورت پویا و همراه با داده های متنوع ساخت و ساز ارائه شده است، دسترسی داشته باشند.

 وی خاطر نشان کرد: این سامانه شامل چند قسمت اصلی نقشه، ثبت درخواست، بدهی عوارض نوسازی، اعلام ضابطه، پیگیری درخواست، دانشنامه ضوابط شهرسازی، تصدیق اسناد، شهرنما، آراء کمیسیون ماده صد، اعلام هوشمند ضابطه، محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز، پیگیری قبوض نوسازی ، سوابق پرداختی نوسازی و قسمت پرسش و پاسخ مربوط به ملک انتخاب شده می باشد.تمامی این خدمات به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته در جهت تسهیل امور شهروندان در اختیارشان قرار دارد

  رئیس سازمان فاوا از ویژگی های مهم این سامانه را ۱ -محاسبه عوارض نوسازی و صنفی از طریق اینترنت به صورت هوشمند ۲- امکان پرداخت اینترنتی عوارض نوسازی، صنفی ۳- جانمایی و نمایش موقعیت فیزیکی املاک ، امکان تصدیق اسناد صادره از سامانه یکپارچه شهرسازی توسط شهروندان ۴- امکان دسترسی به نقشه های طرح های تفصیلی و امکان پیگیری درخواست از طریق اینترنت۵- نمایش گردش الکترونیکی پرونده و میزان توقف آن در هر مرحله عنوان کرد.

خبرنگار : علیرضا ناظریه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۳۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان