//
کدخبر: ۳۵۵۳۰۱ //
استاندار کرمانشاه:

مشکلات میراث فرهنگی استان را با رئیس جمهور مطرح می‌کنم

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه توجه به میراث‌فرهنگی و گردشگری برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: مشکلات میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت استان را پیگیری و با رییس‌جمهور مطرح می‌کنم.  



مشکلات میراث فرهنگی استان را با رئیس جمهور مطرح می‌کنم
به گزارش فرتاک نیوز،

 «بهمن امیری مقدم» در دیدار با سردار «حسن مهری» فرمانده یگان حفاظت میراث‌‌فرهنگی  کشور افزود: استان کرمانشاه با چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در حوزه میراث‌‌فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که نیازمند توجه ویژه برای استفاده از این ظرفیت عظیم است.  

وی ادامه داد: باید از آثار تاریخی درآمدزایی شود و برای تحقق این مهم باید برنامه‌ریزی و اراده مناسبی در استان وجود داشته باشد.  

امیری‌مقدم تصریح کرد: باتوجه به حضور گسترده گردشگران در استان، سامان‌دهی محوطه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در سطح استان ضرورت دارد.  

وی تاکید کرد :موضوعاتی که می‌شود در استان انجام شود، باید بدون معطلی برای آن تصمیم‌گیری گردد.

استاندار کرمانشاه در خاتمه گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان می‌تواند، کرمانشاه را به مقصد گردشگری تبدیل کرده و اقتصاد استان را متحول کند.  

حفاظت از میراث‌فرهنگی کرمانشاه نیازمند نگاه ویژه استاندار است

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: یگان حفاظت استان کرمانشاه با ۲۶ نفر پرسنل، به لحاظ نیروی انسانی و امکانات به ویژه خودرویی شرایط مناسبی ندارد.

سردار «حسن مهری» افزود: در استان کرمانشاه بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد آن به ثبت رسیده و ۲ پایگاه جهانی و سه پایگاه ملی وجود دارد که کار یگان حفاظت را بسیار دشوار کرده است.  

وی با بیان اینکه اعتبارات میراث‌ فرهنگی در کشور مناسب نیست، گفت: با توجه به نقش و جایگاه ویژه میراث‌ فرهنگی و گردشگری در اقتصاد کشور این حوزه نیازمند توجه ویژه دولت است.  

سردار مهری در ادامه از استاندار کرمانشاه خواست تا به میراث‌ فرهنگی استان با اختصاص اعتبارات مناسب و حمایت‌های راهبردی نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کشور همچنین به سفر پیش روی رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: این سفر فرصت مناسبی است تا مشکلات استان در حوزه میراث‌ فرهنگی مطرح و اعتبارات مناسبی برای جبران برخی از کاستی‌ها لحاظ شود.  

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان