//
کدخبر: ۳۵۴۰۵۱ //

ابتلای انسانی تب کریمه کنگو در نزدیکز مرز خراسان جنوبی؟

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: تاکنون موردی از ابتلای انسانی تب کریمه کنگو در داخل استان نداشته‌ایم، اما به دلیل اینکه در مرزهای استان دیده شده، نباید آسوده خاطر بود؛ بنابراین تمام اقدامات بهداشتی در حال انجام است.


ابتلای انسانی تب کریمه کنگو در نزدیکز مرز خراسان جنوبی؟
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد اصغرزاده در گفت‌وگویی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از ابتلای فردی به تب کریمه کنگو در استان نداشته ایم، اظهار کرد:  دامپزشکی بخش عمده‌ای از احتمال انتقال این بیماری به جامعه انسانی را از طریق نگهداری گوشت قرمز به مدت ۲۴ ساعت در پیش سرد کشتارگاه‌ها کاهش داده است، اما هم استانی‌ها باید بدانند در صورتی که گوشت مورد نیاز خود را خارج از چارچوب نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند، سلامت خود و خانواده را به مخاطره انداخته‌اند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد بیشترین زمان انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به انسان در فصول بهار و تابستان است که این آمار رابطه مستقیمی با افزایش فعالیت کنه‌ها دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: بیماری تب کریمه کنگو بیشتر یک بیماری مرتبط با شغل بوده و افراد در معرض خطر بیشتر شامل، دامداران، پرسنل کشتارگاه های دام، قصابان، دامپزشکان، پزشکان و کادر درمان هستند که با دام و یا فراورده های خام دامی و افراد بیمار در تماس نزدیکتری هستند؛ بنابراین افراد در معرض خطر باید اصول بهداشتی را رعایت و از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند.

اصغرزاده ادامه داد: قاچاق دام از مهم‌ترین موارد انتقال این ویروس است؛ بنابراین دامپزشکی با حمل و نقل دام به صورت غیرمجاز برخوردهای قانونی و قضایی  می‌کند.

وی با بیان اینکه کشتار و حمل و نقل غیرمجاز، این بیماری را به سرعت منتقل خواهد کرد، افزود: ممکن است در استان کنه آلوده داشته باشیم که به سرعت بیماری را انتقال دهد؛ بنابراین با فروش غیرمجاز فرآورده‌های گوشتی برخوردد قانونی می‌شود.

اصغرزاده با بیان اینکه خروید و فروش فرآورده‌های خام دامی از طریق اینترنتی نیز باید حتما مجوزدار باشد، تصریح کرد: هماهنگی با پلیس فتا انجام شده تا از فروش مجازی بدون مجوز جلوگیری شود و برخورد قضایی در انتظار عاملان فروش بدون مجوز است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۰۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان