//
کدخبر: ۳۵۱۹۱۶ //

۱۲۱ روز تا اربعین/پیش‌بینی تردد ۵ میلیون زائر از مرز مهران

پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد تردد ۵ میلیون زائر از مرز مهران باشیم و در این راستا برگزاری جلسات برای هماهنگی بیشتر و ایجاد زیرساخت‌های لازم سرعت بیشتری گرفته است.

121 روز تا اربعین/پیش‌بینی تردد ۵ میلیون زائر از مرز مهران
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس «سعید هژبری» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، در نشستی با معاونان خدمات شهری شهرداری‌های  مناطق ۵ و ۱۱  تهران اظهار کرد: تمام امور مدیریت زباله ها و پسماند در شهر مهران و پایانه مرزی توسط شهرداری‌های مناطق ۵ و۱۱ تهران انجام خواهد شد.

وی گفت: در خصوص تکمیل سرویس بهداشتی ۱۰۰ چشمه پایانه مرزی،احداث ۴ باب سرویس بهداشتی در پارکینگ،ساخت سایبان و مشارکت در احداث پارک خطی پل زائر تفاهم خوبی با شهرداری‌ها انجام شده و پس از تصویب شهردار تهران برنامه ریزی لازم برای اجرای موارد فوق الذکر انجام خواهد گرفت.

«سید محمد علوی‌فر» ، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام  با بیان اینکه امسال ۱۳ استان کشور به عنوان استان های معین در مرز بین المللی  مهران برای خدمات رسانی ویژه به زوار اربعین حسینی مستقر خواهند شد، اظهارکرد: مردم ولایتمدار استان در شهرستان های مسیر تردد زوار اربعین و مسیرهای منتهی به مرز مهران، نسبت به دایر کردن موکب به صورت مردمی اقدام می کنند که افتخار خادمی زوار اربعین حسینی دارند.

وی گفت: مرز مهران با توجه به امنیت، بعد مسافتی با عتبات عالیات، تسهیل در تردد و  قرابت های فرهنگی مردم هم مرز ایلام با عراق، همواره مورد توجه زوار اربعین حسینی برای تردد بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام تصریح کرد: این ستاد  و کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام از اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی در ایام اربعین حسینی برای زوار در کنار خدمات رسانی به زوار استقبال می کند و انتظار می رود که با  همکاری و تعامل با دستگاه های فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه های ویژه فرهنگی در طول ایام  اربعین حسینی در مرز مهران و مسیرهای تردد زوار برگزار شود.

علوی فر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۰ موکب در این استان مجوز فعالیت در ایام اربعین حسینی دارند، افزود: ۳۵۰ نفر نیز  به عنوان عضو افتخاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در راستای خدمات رسانی به زوار فعالیت دارند که در ایام اربعین حسینی این تعداد به بیش از ۳ هزار نفر  نیز افزایش می باید که نشان دهنده تلاش مردم استان برای خدمات رسانی به زوار است.

دکتر «حسن بهرام نیا» استاندار ایلام نیز  در نشست هماهنگی زیرساخت های اربعین استان که با حضور معاونین استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد بر آمادگی همه دستگاه‌های متولی در امر زیرساخت های اربعین تاکید کرد و گفت: برگزاری باشکوه مراسم اربعین آبروی استان است و همه ما باید به بهترین شکل ممکن در حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.

استاندار ایلام در ادامه بر ضرورت برنامه ریزی مدون جهت حضور استان های معین و بهره گیری بیشتر از خدمات آن تاکید کرد و اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای پذیرش ۵ میلیون زائر در ایام اربعین پیش بینی شود.

بهرام‌نیا بر تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های اربعین تاکید کرد و گفت: این زیرساخت ها شامل راه‌های ارتباطی، تامین شبکه آب با جریان پایدار، تجهیزات سرمایشی، خنک سازی آب، احداث سرویس های بهداشتی، نماز خانه در مسیر اربعین، اقامتگاه جهت اسکان زائران، سایبان و ... می شود که باید با اهتمام جدی دنبال شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان